A vezérműtengely nélküli motor ötletét Christian von Koenigsegg alapító már tizennégy éve dédelgeti. Az elmúlt esztendőkben nyolctagú mérnöki csapat dolgozott a fejlesztésen, és az új erőforrás néhány éven belül készen lesz.
„Ha úgy tekintünk a motorra, mint egy zongorára, akkor a szelepek a billentyűk, a vezérműtengely pedig olyan, mintha seprűnyéllel játszanánk a billentyűkön – nyilatkozta Koenigsegg Genfben. – A hengerfej azért négyszelepes kettő- helyett, hogy szabadon lélegezve nagy fordulaton erősebb legyen, de ez alacsony fordulaton káros, mivel gyengébb lesz a nagyobb méretű ki- és beömlők, a kisebb turbulencia és a szerényebb dúsítás következtében.”
Az új erőforrás képes lesz lezárni a szelepeket, aminek köszönhetően a hengerlekapcsolásra is lehetőség van, mint a Volkswagen-konszern motorjaiban, ám az újdonságnál nem kell kettő bizonyos hengert kiválasztani. Emellett lehetőség van a szelepek bármilyen jellegű időzítésére, így lehet akár dízeles, akár versenyautószerű a motor karaktere.
Az elmúlt években több gyártó is próbálkozott a vezérlés kényes feladatának szélesebb spektrumú megoldásával, így például a Fiat Multiair motorokban a kipufogó-vezértengely egy bütyke motorolaj közvetítésével vezérli az erőforrást. Arra viszont, hogy vezérműtengely nélküli egység kerüljön sorozatgyártásba, még nem volt példa. Ha sikerül a Koenigseggnek az áttörés, és a megoldás bizonyítja létjogosultságát, az forradalmat hozhat az autógyártásban.