A másolás helyett az átgondolt, egyedi formájú modellekre helyezik a hangsúlyt, a minőségi termékeket pedig az autóipar híres tervezőinek és mérnökeinek elcsábításával, valamint fejlett gyártástechnikával igyekeznek biztosítani a kínaiak. Már csak idő kérdése, hogy a Qoros mikor terjeszkedik el egy szélesebb importőri hálózattal Európában is Persze kínai márkáról lévén szó, a hazai piacot rendkívül fontosnak tartja a Qoros, s a kapuit rövidesen megnyitó sanghaji autószalonra egy igazán izgalmas koncepcióval készül: a hivatalosan közzétett skiccek alapján egy tetszetős SUV modellre számíthatunk, ami a mai piaci viszonyok között országtól függetlenül minden márkának rendkívül fontos, ugyanis a crossoverek szegmense megállás nélkül bővül.
Az új SUV koncepció a hírek szerint a meglévő kompakt modellsorozatra, vagyis a Qoros 3 szériára épül, így egy kompakt kategóriájú típusról beszélhetünk, a sorozatgyártás pedig állítólag közelebb van, mint gondolnánk: elképzelhető, hogy még az év végén a kereskedésekbe kerül az egyelőre ismeretlen nevű jószág.
A Qoros esetében ezúttal is becsülendő, hogy a tervezők egyik legfontosabb célja a kiváló biztonság, ennek érdekében a gyártó bejelentette, hogy a crossover esetében is ötcsillagos minősítésre vágynak az Euro NCAP töréstesztjén. Jelenleg a tesztelők az utolsó simításokat végzik a beállításokon, a kiszivárgott hírek szerint pedig külön érdekesség, hogy a márka új, 1,8 literes, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotorja ebben a típusban debütál. Egyelőre más információnk nincs az autóval kapcsolatban, de a jövő héten, a sanghaji premiert követően minden bizonnyal okosabbak leszünk.
A márka eladásaival kapcsolatban viszont vannak érdekes és meglepő számok: annak ellenére, hogy a Qoros messze a legigényesebb kínai autómárkának számít, megállapítható, hogy még az útkeresés fázisánál tart: tavaly például mindössze 7 ezer autót értékesítettek, az idei év pedig szintén nem indult erősebben. Ennek vélhetően egyszerű oka van: mivel a Qoros modellek nemcsak igényesebbek, de drágábbak is a többi kínai autónál, ezért az árérzékenyebb helyiek nem igazán preferálják azokkal szemben, más piacokon viszont mégiscsak kínai márkaként aposztrofálják az emberek, vagyis inkább a jobban bejáratott típusokat keresik hasonló áron, érthető módon. Ennek ellenére a Qoros nem kíván megállni, a jelenlegi, 75 tagú márkakereskedői hálózatot rövid időn belül meg szeretné duplázni. A márka jövőjét minden bizonnyal csakis az idő fogja eldönteni