Minden határt átlép a Bugatti Veyron utódja

A gyártó a múlt hónapban, Genfben búcsúzott a Veyrontól.

Kenéz Tibor
2015. 04. 29. 18:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már készülőben van az utód, mely minden eddiginél lehengerlőbb tulajdonságokkal érkezik, a pletykák szerint Chiron néven. A Veyron képességeinek tudatában bizony igencsak magas elvárásokat támaszthatunk vele szemben. Noha a leköszönő modell 1200 lóerős erőforrását sem tudjuk semmilyen körülmények között kihasználni, a pletykák szerint az újdonság – amelyet a Veyron W16-os, 8,0 literes erőforrásának továbbfejlesztett változata hajt majd – teljesítménye elérheti az 1500 lóerőt is. A Super Sport változatban elért 1500 newtonméter csúcsnyomaték azonban valószínűleg nem nő tovább.

Noha egyértelmű, hogy a leköszönő típus alapjait használják majd fel – amelyeknek kifejlesztése egy vagyonba, és rengeteg időbe került –, ígéret szerint 92 százalékban új vagy átalakított alkatrészek alkotják majd az újdonságot. A formatervet tekintve biztosak lehetünk a változásban, ahogyan az utastér is jóval modernebb lehet majd, még ha néhány jellemző részletet meg is őriznek. Az ígéretek szerint hétköznapi használatra is alkalmasabbá szeretnék varázsolni az utódot, melynek átalakított erőforrása e-turbókat, közvetlen befecskendezést és hengerlekapcsoló funkciót is kaphat.

A bestiális erővel felvértezett autó így körülbelül fél másodperccel, kereken 2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, mint a Veyron. Természetesen a végsebesség is kiemelt figyelmet élvez a tervezés során, ami a Super Sport változat – elektronikusan korlátozott – 415 km/h-s adatát jóval felülmúlva 463 km/h-ra adódhat.

Nem kérdés, hogy a Volkswagen tulajdonában lévő francia márka mérnökei ismét olyan autót szeretnének alkotni, amely jó ideig megközelíthetetlen lesz a konkurencia számára. Céljuk az, hogy a Chiron akár némelyik F1-es versenyautót is képes legyen megszégyeníteni. Mindemellett még a fogyasztás csökkentésére is odafigyelnek, amely 3 literrel lepipálva elődjét mindössze 20 literre adódhat 100 kilométerenként – persze mindez senkit sem érdekel.

A típus bemutatását eredetileg 2015 végére tervezték a gyáriak, de – ahogyan anno a Veyron esetében is – csúsznak a fejlesztésekkel, így valószínűleg csak 2016-ban találkozhatunk először az újdonsággal, ami jó időre magához ragadhatja majd a világ leggyorsabb, és minden bizonnyal legdrágább típusának járó címet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.