Már készülőben van az utód, mely minden eddiginél lehengerlőbb tulajdonságokkal érkezik, a pletykák szerint Chiron néven. A Veyron képességeinek tudatában bizony igencsak magas elvárásokat támaszthatunk vele szemben. Noha a leköszönő modell 1200 lóerős erőforrását sem tudjuk semmilyen körülmények között kihasználni, a pletykák szerint az újdonság – amelyet a Veyron W16-os, 8,0 literes erőforrásának továbbfejlesztett változata hajt majd – teljesítménye elérheti az 1500 lóerőt is. A Super Sport változatban elért 1500 newtonméter csúcsnyomaték azonban valószínűleg nem nő tovább.
Noha egyértelmű, hogy a leköszönő típus alapjait használják majd fel – amelyeknek kifejlesztése egy vagyonba, és rengeteg időbe került –, ígéret szerint 92 százalékban új vagy átalakított alkatrészek alkotják majd az újdonságot. A formatervet tekintve biztosak lehetünk a változásban, ahogyan az utastér is jóval modernebb lehet majd, még ha néhány jellemző részletet meg is őriznek. Az ígéretek szerint hétköznapi használatra is alkalmasabbá szeretnék varázsolni az utódot, melynek átalakított erőforrása e-turbókat, közvetlen befecskendezést és hengerlekapcsoló funkciót is kaphat.
A bestiális erővel felvértezett autó így körülbelül fél másodperccel, kereken 2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, mint a Veyron. Természetesen a végsebesség is kiemelt figyelmet élvez a tervezés során, ami a Super Sport változat – elektronikusan korlátozott – 415 km/h-s adatát jóval felülmúlva 463 km/h-ra adódhat.
Nem kérdés, hogy a Volkswagen tulajdonában lévő francia márka mérnökei ismét olyan autót szeretnének alkotni, amely jó ideig megközelíthetetlen lesz a konkurencia számára. Céljuk az, hogy a Chiron akár némelyik F1-es versenyautót is képes legyen megszégyeníteni. Mindemellett még a fogyasztás csökkentésére is odafigyelnek, amely 3 literrel lepipálva elődjét mindössze 20 literre adódhat 100 kilométerenként – persze mindez senkit sem érdekel.
A típus bemutatását eredetileg 2015 végére tervezték a gyáriak, de – ahogyan anno a Veyron esetében is – csúsznak a fejlesztésekkel, így valószínűleg csak 2016-ban találkozhatunk először az újdonsággal, ami jó időre magához ragadhatja majd a világ leggyorsabb, és minden bizonnyal legdrágább típusának járó címet.