Valóra vált álom – itt a Škoda 130 RS víziója

A Škoda ralilegendája, a 130 RS versenyautó kereken 40 éve, 1975-ben mutatkozott be.

Vajda János
2015. 04. 26. 5:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Škoda RS divíziójának 40 éves történetéről dióhéjban mi is megemlékeztünk tavaly nyáron, két fiatal cseh formatervező mérnöknek viszont sokkal többet jelentett a 130 RS: a híres versenygép előtt tisztelegve összefogtak, és megtervezték víziójukat a jövő 130 RS-ét illetően, amit 18 hónapnyi kemény munkával a fiatalok lábra is állítottak. A szépséges sportautó becsületes neve Škoda R200 Non-Fiction, aminek neve is hangsúlyozza, hogy nem csupán egy vízióról, hanem egy hús-vér, vagyis valódi gépről van szó, ami működik, él és virul.

Egyelőre egy példány létezik belőle, de a tervezők elmondták, hogy akár egy kis széria gyártására is lehetőség lenne: az illetékesek akár 24 darabot tudnának legyártani az R200-ból, megfelelő érdeklődés esetén. A vételár persze egyedi darabokról lévén szó kissé ijesztő: körülbelül 250 ezer euróba kerülne a különlegességek darabja, ami forintra átszámítva mintegy 75 milliót jelent.

Az ár döbbenetesen sok, azonban ne feledjük, hogy egy nagyon egyedi kis szériáról beszélünk (persze egyelőre mindez feltételes mód), az autók nagy részét pedig kézi munkával készítené a csapat, ami rendkívül időigényes és költséges.

 

A technikai alapokat különben a kifutó Audi R8 biztosítja – az elkészült példány középmotorja egy 4,2 literes, 420 lóerős V8-as, amihez kézi váltó kapcsolódik, de vélhetően a motorok tekintetében rugalmas a váz, így akár a V10-es egység is megoldható lenne. Az R200 Non-Fiction formaterve szerintünk zseniálisra sikeredett, és bár oldalnézetből felismerhető az R8 sziluettje, az összkép tökéletesen rímel a 130 RS-re.

Az óriási, kerek első szemek, a meredek front rész (és első szélvédő), valamint a hosszan elhúzott far természetesen ezúttal is jelen van, hiszen ezek a formajegyek (is) a 130 RS védjegyei. Bízunk benne, hogy a Škoda is lát fantáziát a két fiatal dizájner művében, és talán együttes erővel egy még érdekesebb és mondjuk nagy szériás, jóval olcsóbb Škoda sportmodell születhetne a cseh mérnökök álmából kiindulva. A 40 éves Škoda 130 RS-ről és a cseh márka RS részlegének (tavaly) 40. születésnapjáról korábbi történelmi cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.