A Magyar Reklámszövetség kedden arra kérte a médiavállalkozásokat és a szakmai szervezeteket, hogy csatlakozzanak a tervezett reklámadó bevezetése elleni június 5-i tiltakozáshoz – írja közleményében az MRSZ. Mint közölték, a keddi felhívásra eddig példa nélküli módon mozdult meg az egész kommunikációs ipar, a felhíváshoz csatlakozó médiafelületek száma jelenleg meghaladja a hatvanat.
Az MRSZ közleménye szerint a tiltakozáshoz eddig csatlakozott a televíziós csatornák közül a Cool, a FEM3, a Film+, a Film+2, a Hír TV, a Muzsika TV, a PRO4, az RTL Klub, az RTLII, az RTL+, a Sorozat+, a Story4, a Story5, a TV2, a Super TV2, a Viasat3 és a Viasat6.
A rádiók közül szintén a tiltakozókkal tart a Class FM, a Gazdasági Rádió, az Info Rádió, a Juventus Rádió, a Magyar Katolikus Rádió, a Lánchíd Rádió és a Music FM.
Mint az MRSZ írja, a nyomtatott sajtótermékek közül szintén tiltakozik a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Népszabadság, a Népszava, a Nemzeti Sport, a TVR-7, az online felületek közül a babaszoba.hu, a blikk.hu, a citromail.hu, a femina.hu, a gphirek.hu, a hazipatika.hu, a hirkereso.hu, a hir24.hu, a hvg.hu, az index.hu, az investor.hu, az iwiw.hu, a komment.hu, a kremmania.hu, life.hu, a mandiner.hu, a metropol.hu, az mno.hu, a napi.hu, a nepszava.hu, az nlcafe.hu, a nol.hu, a nosalty.hu, az nso.hu, az origo.hu, a portfolio.hu, a postr.hu, a quart.hu, a startlap.hu, a storyonline.hu, a szoftverbazis.hu, a tafelspicc.hu, az uzletresz.hu, a vezess.hu, a videa.hu, a wellnesscafe.hu és a 444.hu.
Csatlakozott a felhíváshoz három kommunikációs szakmai lap online felülete, a kreativ.hu, a mediapiac.com és az mmonline.hu is.
A felhívásnak megfelelően a televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat. A tiltakozással egyetértők az MRSZ holnapjáról letölthető template segítségével fejezhetik ki álláspontjukat a Facebook-oldalukon és honlapjukon egyaránt.
Mint a reklámszövetség írta, támogatásukat fejezték ki a kezdeményezéssel kapcsolatosan a kommunikációs iparág alábbi szakmai szervezetei: a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség, az Interactive Advertising Bureau Hungary, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, Professzionális Piackutatók Társasága és teljes ügynökségi tagságával a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége is.
Ismert, hogy az egész médiaszakma tiltakozik a reklámadó bevezetése ellen. Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója portálunknak hétfőn elmondta: egy ekkora nagyságrendű adó kigazdálkodásához kénytelenek lesznek radikálisan csökkenteni a hazai tartalom-előállítást, ami munkahelyek megszűnésével is járhat.
Ennek kapcsán Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke arra is rámutatott, hogy a reklámozás ilyen szintű megadóztatása nemcsak a nagy kereskedelmi televíziókat hozza nehéz helyzetbe, hanem a kisebb vállalkozásokat is, végső soron pedig az egész magyar gazdaságra káros hatással lehet.
Az MRSZ tiltakozó akcióra hívta fel az összes médiumot, ehhez portálunk, a Magyar Nemzet, a Hír TV, és a Lánchíd Rádió is csatlakozott.
Ismert, nagy a bizonytalanság a reklámadó körül, amit jól bizonyít, hogy a törvényjavaslatot benyújtó L. Simon László a Kossuth rádióban kedd reggel tovább ötletelt, miközben csupán hétfőn nyújtották be a parlamentnek a javaslatot.
A kormány azonban komolyan megfontolja a fideszes L. Simon László egyéni képviselői indítványát a reklámadóról, amelynek bevezetése esetén a bevételt teljes egészében gyermekekre, konkrétan iskolafejlesztésre, oktatási intézmények korszerűsítésére, bővítésére költi majd a kabinet – mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár szerdán az MTI-nek. Lázár kijelentette: a reklámadó bevezetését el lehet halasztani, de végleg lesöpörni az asztalról nem lehet. Lázár arról is beszélt, nem hiszi, sőt eltúlzott gondolatnak tekinti, hogy az adó mértéke összefüggésben lenne a demokráciával, a sajtószabadsággal.