Példátlan összefogás a reklámadó ellen

Több mint hatvan médium csatlakozott a tiltakozáshoz, köztük televíziók, rádiók, nyomtatott és online újságok – közölte a Magyar Reklámszövetség.

VZ
2014. 06. 04. 15:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Reklámszövetség kedden arra kérte a médiavállalkozásokat és a szakmai szervezeteket, hogy csatlakozzanak a tervezett reklámadó bevezetése elleni június 5-i tiltakozáshoz – írja közleményében az MRSZ. Mint közölték, a keddi felhívásra eddig példa nélküli módon mozdult meg az egész kommunikációs ipar, a felhíváshoz csatlakozó médiafelületek száma jelenleg meghaladja a hatvanat.

Az MRSZ közleménye szerint a tiltakozáshoz eddig csatlakozott a televíziós csatornák közül a Cool, a FEM3, a Film+, a Film+2, a Hír TV, a Muzsika TV, a PRO4, az RTL Klub, az RTLII, az RTL+, a Sorozat+, a Story4, a Story5, a TV2, a Super TV2, a Viasat3 és a Viasat6.

A rádiók közül szintén a tiltakozókkal tart a Class FM, a Gazdasági Rádió, az Info Rádió, a Juventus Rádió, a Magyar Katolikus Rádió, a Lánchíd Rádió és a Music FM.

Mint az MRSZ írja, a nyomtatott sajtótermékek közül szintén tiltakozik a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Népszabadság, a Népszava, a Nemzeti Sport, a TVR-7, az online felületek közül a babaszoba.hu, a blikk.hu, a citromail.hu, a femina.hu, a gphirek.hu, a hazipatika.hu, a hirkereso.hu, a hir24.hu, a hvg.hu, az index.hu, az investor.hu, az iwiw.hu, a komment.hu, a kremmania.hu, life.hu, a mandiner.hu, a metropol.hu, az mno.hu, a napi.hu, a nepszava.hu, az nlcafe.hu, a nol.hu, a nosalty.hu, az nso.hu, az origo.hu, a portfolio.hu, a postr.hu, a quart.hu, a startlap.hu, a storyonline.hu, a szoftverbazis.hu, a tafelspicc.hu, az uzletresz.hu, a vezess.hu, a videa.hu, a wellnesscafe.hu és a 444.hu.

Csatlakozott a felhíváshoz három kommunikációs szakmai lap online felülete, a kreativ.hu, a mediapiac.com és az mmonline.hu is.

A felhívásnak megfelelően a televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat. A tiltakozással egyetértők az MRSZ holnapjáról letölthető template segítségével fejezhetik ki álláspontjukat a Facebook-oldalukon és honlapjukon egyaránt.

Mint a reklámszövetség írta, támogatásukat fejezték ki a kezdeményezéssel kapcsolatosan a kommunikációs iparág alábbi szakmai szervezetei: a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség, az Interactive Advertising Bureau Hungary, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, Professzionális Piackutatók Társasága és teljes ügynökségi tagságával a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége is.

Ismert, hogy az egész médiaszakma tiltakozik a reklámadó bevezetése ellen. Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója portálunknak hétfőn elmondta: egy ekkora nagyságrendű adó kigazdálkodásához kénytelenek lesznek radikálisan csökkenteni a hazai tartalom-előállítást, ami munkahelyek megszűnésével is járhat.

Ennek kapcsán Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke arra is rámutatott, hogy a reklámozás ilyen szintű megadóztatása nemcsak a nagy kereskedelmi televíziókat hozza nehéz helyzetbe, hanem a kisebb vállalkozásokat is, végső soron pedig az egész magyar gazdaságra káros hatással lehet.

Az MRSZ tiltakozó akcióra hívta fel az összes médiumot, ehhez portálunk, a Magyar Nemzet, a Hír TV, és a Lánchíd Rádió is csatlakozott.

Ismert, nagy a bizonytalanság a reklámadó körül, amit jól bizonyít, hogy a törvényjavaslatot benyújtó L. Simon László a Kossuth rádióban kedd reggel tovább ötletelt, miközben csupán hétfőn nyújtották be a parlamentnek a javaslatot.

A kormány azonban komolyan megfontolja a fideszes L. Simon László egyéni képviselői indítványát a reklámadóról, amelynek bevezetése esetén a bevételt teljes egészében gyermekekre, konkrétan iskolafejlesztésre, oktatási intézmények korszerűsítésére, bővítésére költi majd a kabinet – mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár szerdán az MTI-nek. Lázár kijelentette: a reklámadó bevezetését el lehet halasztani, de végleg lesöpörni az asztalról nem lehet. Lázár arról is beszélt, nem hiszi, sőt eltúlzott gondolatnak tekinti, hogy az adó mértéke összefüggésben lenne a demokráciával, a sajtószabadsággal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.