Schanda: Az LMP szövetségesei tönkretették a vasúti közlekedést

Az államtitkár szerint érdemes a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztését megvalósítani.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2020. 12. 14. 19:13
SCHANDA Tams Jnos
Schanda Tamás szerint Gyurcsány Ferenc és a baloldal nem tanult a 2008-2009-es válságból MTI/Koszticsák Szilárd Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Keresztes László Loránt (LMP) napirend előtti felszólalásában azt mondta, hogy más egy országgal partnerként együttműködni, és más behódolni neki. Szerinte amit Magyarország tesz Kína esetében, az behódolás. Soha nem fognak a kormányfővel ebben egyetérteni – hangoztatta, majd kitért a Budapest–Belgrád vasútvonalra, amellyel értékelése szerint eladósították az országot. Eközben a hazai, vidéki vasútvonalakra nem fordítanak forrásokat, és nem tudnak ellenállni az orosz érdekeknek sem – mondta, és példaként hozta a Roszatom térhódítását. Kitért arra is, hogy mély gazdasági válságot él meg Magyarország, és nem látni pontosan, a válság milyen súlyos lesz majd. Joggal várnák el a magyar emberek, hogy minden eszközt az egészségügyi védelmére és a gazdaság megsegítésére fordítsanak. Fontos lenne, hogy már most lássák, ha véget ér a válság, hogyan lehet a gazdaságot újraindítani – jegyezte meg az LMP-s politikus.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kiemelte: az elmúlt hét megmutatta, megéri kiállni a magyar érdekekért, nem lehet Magyarországra rákényszeríteni akármilyen külső akaratot. Ezt a küzdelmet tovább kell folytatni számtalan kérdésben – rögzítette. Hozzátette: a Budapest–Belgrád vasútvonalat legutóbb a hetvenes években korszerűsítették és a háromszázötven kilométeres távon a menetidő több mint nyolc óra. Már csak emiatt is érdemes a fejlesztést megvalósítani, ezután a menetidő két és fél–három órára csökkenhet, ami új távlatokat nyithat a személyszállításban, a nemzetpolitika területén és a külkereskedelemben is. Nem mellékesen uniós kötelezettség is a vasútvonal modernizálása – mondta. Összegzése szerint a kormány fejleszti és bővíti a vasúti lehetőségeket, miközben az LMP pártszövetségesei tönkretették a vasúti közlekedést, vasútvonalakat zártak be, vasutas családok ezreit tették tönkre. Csak a MÁV háromszázmilliárdnyi adósságot hagyott maga mögött, a nemzeti kormány kezdte meg a konszolidációt, amelyet most támadnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.