A Covid-járvány ellenére látszólag kiváló évet tudhat maga mögött a baloldali médiumokat és tematikus lapokat működtető Centrál Médiacsoport, amelynek nettó árbevétele a 2019-es 11,32 milliárd forintról 2020-ra 13,2 milliárd forintra nőtt. A Varga Zoltán tulajdonába tartozó cégcsoport 1,13 milliárd forintról 2,41 milliárd forintra hizlalta az adózott eredményt, vagyis lényegében megduplázta azt. A Centrál beszámolójából az derül ki, hogy a tulajdonos 2,43 milliárd forint osztalék kifizetéséről határozott.
Miközben úgy tűnik, hogy a tavalyi évhez hasonlóan Varga Zoltán kiveszi a profitot a cégéből, emlékezetes, hogy a Centrál dolgozóinak 2020 során csökkentették a fizetését. Ez utóbbi lépésre állítólag a Covid-világjárvány miatt került sor, az intézkedés lényege pedig az volt, hogy csökkentik a dolgozók munkaidejét – ezzel pedig bérüket. A 2020-as milliárdos osztalékfelvétel, majd a bércsökkentés nyomán a Média1 baloldali médiaipari szaklap arról számolt be, hogy „elromlott a hangulat” a cégcsoportnál. Ehhez az is hozzájárult, hogy az elméleti munkaidő-csökkenés nem járt a feladatok csökkenésével, így sokan kénytelenek voltak ugyanannyit dolgozni kevesebb bérért – derült ki a Média1 beszámolójából.

Fotó: CENTRAL MÉDIACSOPORT
Varga Zoltán ekkor kármentésbe kezdett: több portálnak is arról nyilatkozott, hogy bár valóban döntés született az osztalék felvételéről az eredménytartalék terhére, ám azt állította, hogy ezt követően mégsem vették fel az összeget. Hozzátette: a társaság likviditásának megőrzése érdekében nem hajtották végre az osztalékkifizetésre vonatkozó határozatot. Érdemes megemlíteni, hogy miközben Varga nyilatkozatát kétkedés nélkül fogadta a baloldali sajtó, egy lapunk által megkérdezett jogász szakember a közhiteles nyilvántartásban nem talált erre vonatkozó döntést. A Centrálnál végül 2020 szeptemberében ért véget a dolgozók bérének elvonása.
Cikkünk elején úgy fogalmaztunk, hogy látszólag tudhat jó évet maga mögött a cégcsoport. Az osztalék növekedése bár jelentős, de leginkább abból adódhat, hogy 2019-ben összeolvadt a Centrál Médiacsoporttal a Centrál Digitális Média Kft., amelybe a cégcsoport interneten megjelenő termékei tartoznak, így például a 24.hu baloldali portál vagy a Nők Lapja online kiadása. A Digitális Média Kft. árbevétele az összeolvadást megelőző évben 4,14 milliárd forint volt, 366 millió forintnyi adózott eredménnyel. Ha ezt vesszük alapul, akkor a Centrál árbevétele valójában zsugorodott.