Így dől meg a kormánypárti médiatúlsúlyról szóló narratíva

Szinte teljesen ugyanannyi ember fogyasztja Magyarországon a jobboldali médiatermékeket, mint a baloldaliakat.

2022. 01. 27. 19:10
Fotó: Teknős Miklós
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Fontos megállapítás, hogy a magyarok fele-fele arányban fogyasztják a kormánybarát és a kormánykritikus médiát – hangzott el az Igazságháborúk című konferencián Boros Bánk Levente előadásában. A Nézőpont Intézet elemzési igazgatója ismertette, hogy kutatásaik szerint 

6,6 millióan fogyasztják a jobboldali tartalmakat, míg 6,5 millióan a baloldali termékeket.

– Természetesen van átfedés is a két csoport között – tette hozzá. – Egyáltalán nem mutathatjuk ki, hogy a kormánypárti médiumok fölényben vannak, nagyságrendileg ugyanolyan, nagyon magas populációhoz tudnak eljutni – fogalmazott Boros Bánk Levente. Aki szerint 

nincs olyan ember Magyarországon, aki ha szeretne, akkor ne tudna hozzáférni olyan információhoz, ami akár egy választási döntés meghozásában is segítségére lehet.

Boros Bánk Levente előadásában azt is kihangsúlyozta, hogy 2015 óta egy év kivételével 

folyamatosan nőtt az árbevétele valamennyi ellenzéki médiumot működtető társaságnak.

– Majdnem hatmilliárd forintnyi adózás utáni eredményt értek el tavalyi évben, ami egy médiadiktatúrában ellenzéki oldalon sikernek mondható. Ha nem ilyen elnyomó rendszer állna Magyarország élén, akkor vajon mennyivel több bevételre tudnának szert tenni ezek a társaságok? – tette fel a költői kérdést a Nézőpont elemzési igazgatója. 

Arra is felhívta a figyelmet, hogy 

2010 óta folyamatosan növekszik a baloldali médiumok száma, 

az utóbbi tizenegy évben 24 új balra húzó médiaplatformot alapítottak Magyarországon, a számuk 36-ról 53-ra nőtt ez idő alatt.

Boros Bánk Levente azt is elmondta, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 93 százaléka aktív médiafogyasztó. – A televíziók a leginkább meghatározó médiumok Magyarországon, amit az online sajtó a rádió, majd a nyomtatott sajtó követ – derült ki az előadásból. 

A Nézőpont Intézet összesítése szerint a két legnagyobb kereskedelmi csatorna dominálja a tévék piacát, az RTL Klub nézettsége 47 százalék, míg a TV2-é 40. Boros Bánk Levente elmondta, hogy kifejezetten a közéleti, politikai tartalmat közvetítő médiumokat vizsgálták. Az online hírportálok között elmondása szerint már évek óta az Origo.hu és az Index.hu a piacvezető, őket pedig döntően baloldali weboldalak követik. Az előadásból kiderült, hogy a kereskedelmi televíziók esti híradói két-két millió embert tudnak elérni, az online szegmensben egy-egy nagyobb weboldal nagyjából egy-egy millió olvasót ér el az összeállítás alapján. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.