– Vannak olyan buszok, amelyeknél már rendszám alapján tudjuk, hogy valamilyen hibája van, de lehet vele közlekedni nagyobb odafigyeléssel – tudatta egy, a BKV-buszok állapotát ismerő forrásunk. Lapunknak kiemelte, hogy természetesen ezeket mindig jelzik az illetékeseknek. Hozzátette: vannak visszatérő hibák, amelyek akár hónapokig is fennállnak. A buszok állapotát ismerő forrásunk kiemelte azt is: összességében a járművek állapota elég változó és finoman fogalmazva nem a legjobb. Mint mondta, korábban rendre előfordult, hogy nem volt cserebusz a garázsban, amikor egy jármű elromlott. Kiemelte: talán némileg enyhült a helyzet, amióta jöttek új járművek, de darabszámra még mindig kevés a busz. Hozzátette:
a járművek műszaki állapota egyre rosszabb, télen rendszeresek az ajtóhibák, nyáron meg a klímarendszer működése akadozik, vagyis hol működik a berendezés, hol nem. Gyakoriak a futóműproblémák is.
Nem telt el sok idő azóta, hogy a főpolgármester a közösségi oldalára kitett posztban bejelentette új buszok beszerzését. „A tomboló gazdasági és energiaválság ellenére, sőt éppen a válságból való mielőbbi kilábalás érdekében az elmúlt harminc év legnagyobb autóbusz-járműpark frissítést hajtottuk végre a BKV-nál” – emelte ki Karácsony Gergely, amikor a fővárosi cég száz, és opcionálisan további harminc új busz tartós bérletére szerződött, illetve további harmincöt új járművet vásárolt.