Sokba kerülő „spórolási” módszerek a fővárosban

Karácsony Gergely főpolgármester spórolásra hivatkozva a múlt év után az idén sem indította el a menetrend szerinti BKV-hajójáratokat, amelyek pedig 2012-től leállításukig sikeresen üzemeltek – emelte ki a Fidesz fővárosi frakciója közösségi oldalukon. Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője lapunknak ezzel kapcsolatban azt mondta: az eset pontosan beleillik abba a sorba, amit az elmúlt években láttunk a baloldali városvezetéstől.

2022. 07. 11. 20:39
20210715 budapest bkk jarat hajoi havran zoltan magyar nemzet
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A BKV-hajójáratok leállítása is tipikus esete az ész nélküli, átgondolatlan városgazdálkodásnak reagált megkeresésünkre a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője arra a napokban kiderült ügyre, miszerint a főváros spórolásra hivatkozva idén sem indította el a kishajós közlekedést a Dunán. Wintermantel Zsolt úgy véli, az eset pontosan beleillik abba a sorba, amit az elmúlt években láttunk a főpolgármestertől és a baloldali városvezetéstől. 

A frakcióvezető emlékeztetett: először elkaszálták az érvényes reklámtendert, amellyel évente egymilliárd forinttal rövidítik meg a budapesti büdzsét. Mint arról korábban beszámoltunk, a főváros baloldali többsége 2019 végén jogszerűtlenül akadályozta meg, hogy a JCDecaux nevű cég követelményeknek megfelelő ajánlata nyerjen a BKV hirdetési közbeszerzésén. 

Csakhogy a francia hátterű vállalat egy évvel később, a koronavírus-járvány idején már nem tartotta az eredeti ajánlatát, másfél évvel később már hiába próbálta meg a városvezetés aláírni a szerződést, a JCDecaux akkor már kihátrált a négy plusz négy évre szóló szerződésből – emlékeztetett az akkori történésekre a kormánypárti politikus. 

– Vagyis a meggondolatlanságuk miatt nyolcmilliárd forint veszteség éri Budapestet – emelte ki a frakcióvezető.

Folytatva a főváros „spórolási terveit”, a több ezer kuka leszerelésével sem sikerült Karácsony Gergelynek lendítenie a büdzsén. Wintermantel Zsolt szerint a mai napig látjuk és érezzük ennek hatását: a budapesti közterületek koszosak és szemetesek, a közparkok elhanyagoltak, gazosak. Úgy vélte: az intézkedéssel talán százmillió forint körüli összeget valóban megspóroltak, de ez elhanyagolható tétel egy több száz milliárdos költségvetésnél.

A budapesti szeméthelyzetet már Horváth Csaba, Zugló MSZP-s polgármestere is vállalhatatlannak ítélte meg, ugyanis pár héttel korábban a Hír TV-ben beismerte: hibás döntés volt a 2020-as tömeges kukaleszerelés. – Egyetértek Horváth Csabával: hiba volt leszerelni háromezer kukát – ezt már Újpest ellenzéki polgármestere mondta a Metropolnak. Déri Tibor, a IV. kerület momentumos polgármestere a lapnak kijelentette, hogy saját erőből kénytelenek pótolni a leszerelt szemeteseket. 

Szintén egyetértett a baloldali politikai riválisának kritikáival Csepel fideszes városvezetője, Borbély Lénárd is, aki a Metropolnak úgy fogalmazott, hogy hiba volt a kukák leszerelése, különösen azért, mivel a kerületben a kommunális hulladék öt év alatt megnégyszereződött.

A BKV-hajójárat leállításával pedig végképp bebizonyosodott: még a spórolás sem megy Karácsony Gergelynek és csapatának – tért rá a legutóbbi esetre Wintermantel Zsolt. Az üggyel kapcsolatban a napokban egy – a Világgazdaság birtokába került – jelentésből kiderült: a városvezetés pénzügyileg nem járt jól az említett döntéssel. A lap szerint miközben 2021-ben már egyáltalán nem működtek a BKV-hajójáratok, mégis 435 millió forintot volt muszáj rájuk költeni. Ugyanakkor kiderült, hogy 2018-ban, amikor még maximális kihasználtság mellett üzemelt a járat, akkor alig valamivel többe, összesen 497 millió forintba került az üzemeltetésük. 

Wintermantel Zsolt úgy látja: a baloldal mindig csak megszorításokban tud gondolkodni, de ebből még sosem született semmi előremutató és értékes eredmény. 

Hozzátette: Karácsony Gergely dilettáns csapatával pedig még az előző városvezetés fejlesztéseit is képes porig rombolni. 

Borítókép: A működő BKV-hajójárat 497 millióba került, a megszüntetett most 435 milliót emészt fel (fotó: Havran Zoltán/Magyar Nemzet)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.