A Hungaroplakát Reklám Kft. 1999-ben jött létre és jelenleg több mint kétezer óriástábla és hatszáz city-light reklámfelülete van. 2021. november 15. óta cégjegyzésre jogosult a Hungaroplakát Reklám Kft.-ben ifjabb Páva Zoltán, aki a volt MSZP-s komlói polgármester és országgyűlési képviselő, idősebb Páva Zoltán fia.
Páva a tulajdonosa az Oraculum 2020 Kft.-nek is, amely a baloldali Ezalényeg.hu-t üzemelteti.
Már 2021-ben arról írt a HVG, hogy az ellenzék felé nyithat az egyik legnagyobb plakátcég, a Hungaroplakát, miután egy új, németországi bejegyzésű vállalat (EMI Investment GmbH, Szabóné Kalmár Szilvia) jelent meg tulajdonosként a Hungaroplakát Reklám Kft.-t birtokló Hajdú Vagyonkezelőnél. A Hungaroplakátot évtizedekig Bleuer István vitte, akit baloldali kötődésűnek tartottak – írta a HVG. A Hungaroplakát tagja annak a konzorciumnak, amely a fővárosi tömegközlekedés járműveinek reklámhelyeit üzemelteti.
A Hungaroplakát 2010 előtt előtt volt a csúcspontján, 2009-ben például a Szerencsejáték Zrt. óriásplakátjainak több mint fele a Hungaroplakát felületein jelent meg, amelynek tulajdonosa akkoriban az ESMA Zrt. volt.
Az ESMA-t a Gyurcsány-korszakban MSZP közelinek tartották, hiszen 2002-től másfél éven át a baloldali Népszava tulajdonosa volt és Bleuer István személyesen jó viszont ápolt a szocialisták korábbi pártigazgatójával, Puch Lászlóval, akivel időnként kártyázni is összejártak. A Figyelő 2014-ben viszont már arról írt, hogy a Hungaroplakát volt a kormányváltás nagy vesztese, hiszen a korábbi két és fél milliárdos állami költések félmilliárd forintra csökkentek a cégnél.
A Hungaroplakát 2014-ben az MSZP-kampány kiszolgálója volt.
A Hungaroplakát 2021-ben 1,1 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, azonban a 2022-es kampány évben ennek csaknem másfélszeresét 1,55 milliárd forint keresték meg. Az adózott eredmény tekintetében viszont nagy visszaesést könyveltek el, hiszen 61,2 millió forint helyett mindössze 12,3 millió forint nyereségük lett 2022-re. Tehát a cég profitja az ötödére esett vissza, miközben a nettó árbevétele jócskán megugrott a kampányévben. A Hajdú Vagyonkezelő Kft., amelyben Páva Zoltán ügyvezető tisztséget foglal el, tulajdonosi hatáskörben eljárva osztalékfizetésről nem tett javaslatot. Páva Zoltán ügyvezetőként mindeközben 400 ezer forint munkabérben is részesült (nem derül ki, hogy havi vagy éves juttatás).
A német EMI Investment GmbH tulajdonában lévő Interplakát Kft. ügyvezetését is Páva Zoltánra bízták.
A 24.hu értesülései szerint a nagy plakátcégek közül csak a Páva-érdekeltségeknek köszönhetően jutott felülethez a kampányban a baloldal. A kisebbik hirdetésekkel foglalkozó vállalat árbevétele különösebben nem változott a választások évében, a 2021-es 108 millió forintról 106,5 millióra, tehát csak minimálisan csökkent. Az adózott eredményben azonban ellenkező irányú változás mutatkozott, a 2021-es 618 ezer forintos veszteséget követően 9,7 millió nyereséget termeltek a kampányévben. A profit eléréséhez legnagyobb mértékben a személyi jellegű ráfordításokat csökkentették, a korábban sem bő kétfős létszámot megfelezték, így a korábbi 7,5 millió forint helyett csak jelképes 160 ezret fizettek ki ezen a soron.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Éberling András)