Új vasúti karbantartó nagygéppel, egy vágányköszörűgéppel gyarapodott a MÁV Felépítmény-karbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. gépparkja – közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága csütörtökön.
A HARSCO gyártmányú vágányköszörűgépet az Egyesült Államokban gyártották, a számítógéppel vezérelt ötvenkét tonnás géppel hatékonyan lehet karbantartani a vasúti síneket, ennek köszönhetően a sínromlás és sínhibák kialakulásának ideje késleltethető, a sínek, vágányok élettartama növelhető, a közlekedés zaja csökkenthető.
A MÁV leányvállalata 2020-ban négy munkagépet rendelt, ezek közül három már munkába állt az elmúlt években. A MÁV FKG telephelyére csütörtökön érkezett RGH húsz C2 típusú vágányköszörűgép a jövő év első felében kezdheti meg működését – közölték. Hozzátették:
ez egy „technológiapótló” berendezés, ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV–Volán-csoport flottájában.
A 2020-ban rendelt négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen több mint huszonötmillió euró összegben kötött szerződést a MÁV FKG. A közbeszerzésen egy nagy teljesítményű ágyazatrostáló gépet, egy nagy teljesítményű vágánystabilizáló gépet és egy kitérő- és vágányszabályozó gépet szerzett be 2021-ben a társaság.
Ezek a gépek munkába állásuk óta többek között az 1-es vonal Biatorbágy–Szárliget–Tatabánya közötti szakaszán, a 100a Cegléd–Abony–Szolnok szakaszon, valamint az ország számos más vasútvonalán végeztek karbantartást.
A MÁV FKG a vasúttársaság több mint hétezer kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel, amihez elengedhetetlen a korszerű géppark.