Aki nem a buszsávot használja, mint Karácsony, az tudja, hogy egyre nehezebb közlekedni Budapesten

Nagyon rossz a helyzet a fővárosban a többi európai nagyvároshoz képest.

2024. 04. 25. 11:04
Budapest, 2015. június 1.
A Szilágyi Erzsébet fasor, Várfok utca és Krisztina körút keresztezõdése az átépítés alatt álló fõvárosi Széll Kálmán térnél 2015. június 1-jén. Megváltozott a tér forgalmi rendje a felújítás miatt, a módosítások a tömegközlekedési, gyalogos és közúti forgalmat érintik.
MTI/Szigetváry Zsolt
Nem kérdés, beavatkozik-e a kormány az üzemanyagárakba Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony Gergely szerint 2019 óta folyamatosan csökkennek a dugók – mondta Dömötör Csaba a közösségi oldalán. Felidézte: ezt a kijelentést a jelenlegi főpolgármester a közelmúltban egy vele készült interjúban tette.

Ez így azért elég meredek állítás, mert aki tőle eltérően nem használja a buszsávot, aligha ezt tapasztalja a mindennapokban.

– hívta fel a figyelmet a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára utalva arra az esetre, amikor Karácsony Gergelyt a sofőrje a szolgálati autóval a buszsávban vitte, amire válaszul a jelenlegi főpolgármester azt állította, hogy az utazás idején éppen aludt

A főpolgármester azt is mondta, hogy a jobboldalnak nem számítanak a tények, erre reagálva Dömötör Csaba videójában tényekkel mutatja be a jelenlegi helyzetet Budapesten.

– A Tomtom navigációs cégnek van egy folyamatos mérése. Tavaly novemberben a főpolgármester is erre hivatkozva büszkélkedett egy posztban, tehát elfogadja ő is az eredményeit – mutatott rá.

Most ez a mérés azt mutatja, hogy 

a torlódási szint Budapesten a nyolcadik legrosszabb negyvenegy uniós nagyváros között.

Amennyiben 387 nagyvárost vetünk össze a világ minden pontjáról, akkor a főváros sajnos a 37. legrosszabb helyen szerepel – ismertette az államtitkár. Hozzátette: a mérések azt is kimutatták, hogy a pesti autósok évente átlagosan 85 órát veszítenek el a dugók miatt. 

Sok minden ez, csak nem javulás.

 – hangsúlyozta Dömötör Csaba. Hozzátette: naponta autósok százezrei torlódnak a budapesti utcákon, értékes időt veszítenek, amit másra is fordíthatnának, a családjukra, a munkájukra, vagy bármi másra. Közben a légszennyezettség is nő, ami azokra is káros, akik nem autóval közlekednek. 

A közlekedésszervezés a mostani városvezetés egyértelmű kudarctörténete. Na, ezért is kell változás Budapesten.

– mutatott rá.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.