Folyamatos fejlődés
D. Kovács Róbert Antal hangsúlyozta, hogy Kőbánya rengeteget változott az elmúlt évtizedekben. A rendszerváltozás után hatalmas rozsdaövezet maradt itt elszlömösödött városrészekkel, rossz minőségű utakkal és szemétbányákkal. 2010-re, amikor polgármesterré választották, még jó néhány problémát azonosítottak a kerületben, például az állandó forgalmi káoszt az Új köztemető környékén, amit egy körforgalom építésével oldottak meg.
– Sok helyen közbiztonsági problémák voltak, említhetem a Hős utcát, de a Gyakorló utcát is. Itt 2010 előtt nem lehetett megállni a rengeteg parkoló autó miatt, és kritikus volt a bűnügyi helyzet is: évente három-négyszáz gépjárművet loptak el, és nagyjából ugyanennyi lakásbetörés történt – húzta alá a polgármester, hozzátéve, hogy mindezt mára sikerült orvosolni.
A kerület szolgáltatásai sokat javultak az elmúlt években: megújult az intézményrendszer, minden háziorvosi rendelőt felújítottak. Folyamatosan korszerűsítik az új óvodákat, bölcsődéket, intézményeket.
Kőbányán is a mindennapok része a hajléktalankérdés. A polgármester kiemelte: 22 olyan intézmény működik a kerületben és vonzáskörzetében, amelyek éjszakára szállást adnak, de nappalra nem biztosítanak semmilyen ellátást. D. Kovács Róbert Antal az egyik legnagyobb problémaként azt jelölte meg, hogy alig van Budapesten olyan program, ami a hajléktalanságból kivezető utat jelentené. Ezzel szemben Kőbányán az önkormányzat a saját erejéből ilyen lehetőséget is biztosít.
– Önként hoztunk létre a Maglódi úti centrumot, ahol nemcsak élelmet adunk: pedikűr, manikűr, fodrász várja az oda érkezőket. Ezenfelül van egy centrumunk kulturált szálláshellyel, tisztálkodási lehetőséggel és munkalehetőséggel. Aki a programunkban részt vesz, és a szociális munkásoktól is kedvező visszajelzés érkezik, azokat lakáshoz is juttatjuk – hangsúlyozta D. Kovács Róbert Antal.
A polgármester szerint ha minden fővárosi kerület és a vidéki települések is hasonló programokat indítanának, akkor enyhülne a hajléktalanság kérdése, de jelen pillanatban Budapest vezetése a szállók egyre alacsonyabb szintű működtetésén túl nem tesz ezért.
Kritikus állapot
D. Kovács Róbert Antal más területen is erőteljes kritikával illette a főváros jelenlegi vezetőit, ugyanis a kétszintű önkormányzati rendszerben a kerületek fejlődése rajtuk is múlik. – 2010 és 2018 között számos kőbányai főútvonal megújult, ilyen volt az Újhegyi út, a Gergely utca, a Kápolna utca, a Sírkert utca – kezdett felsorolásba a polgármester, számos további útszakaszt említve meg. Hozzátette: 2019 után két kisebb útszakasz újulhatott meg a kerületben, ám
sok, a főváros fenntartásában levő főút kritikus állapotban van, pedig a felújítási tervek már 2018-ban elkészültek.
Elmaradt egy MÁV-fejlesztés is: Kőbánya-alsó vasútállomás sem tudott még megújulni.
A polgármester szerint Karácsony Gergely megválasztása óta a többi kerületben sem érzékelhető a közlekedési infrastruktúra fejlesztése. – A Lánchíd-felújítás volt az egyetlen nagy projekt, az is csökkentett műszaki tartalommal valósult meg – mondta D. Kovács Róbert Antal.
– Ami bosszantó, hogy a főváros „zászlóshajójának”, vezető témájának számító kerékpáros közlekedés fejlesztése is csak a sárga festék felhelyezésével történt meg. Biciklivel közlekedem nap mint nap, nemcsak Kőbányán, a város más pontjaira is így jutok el. Szomorúan látom a sokszor balesetveszélyes, sárga festékkel felfestett utakat, kereszteződéseket – emelte ki a kerületvezető, megjegyezve, hogy a Fiumei útnál például jelentős nehézségekkel találkozik az, aki a villamospályán próbál áthaladni biciklivel.