Nagy felújítást jelentett be a MÁV, a népszerű kirándulójáratnak is változik a menetrendje

Az utasok nem ússzák meg a pótlóbuszozást sem.

Forrás: MTI2024. 05. 24. 15:06
Pannonhalma, 2015. április 18. A Gyõr és Zirc között közlekedõ nosztalgiavonat Pannonhalmánál 2015. április 18-án. A szerelvényt egy 204-es gõzmozdony vontatja és egy MDa 3017 dízelmozdony tolja. MTI Fotó: Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Változik a közlekedési rend május 27-től október 6-ig pályafelújítás miatt a Győr–Veszprém vonalon, a vonatok menetrendjéhez igazodva Zirc és Veszprém között pótlóbuszok közlekednek – közölte a Mávinform. Kiemelték, 

ez alól kivételt képez majd az augusztus 26-tól 30-ig terjedő időszak, amikor a teljes útvonalon, Győr és Veszprém között kell buszokkal utazni.

A buszok menetrendje a vonatokétól néhány perccel eltér, de az alapmenetrend szerinti csatlakozások Veszprémben biztosítottak a Bakony, illetve a Göcsej InterCitykhez.

A pótlóbuszok Veszprémben és Zircen a vasútállomáson, Eplényben az Újtelep nevű Volánbusz megállóhelyen állnak meg – közölte a vasúttársaság, hozzátéve, hogy ezeken a buszokon a kerékpárszállítás nem biztosított.

A pótlóbuszok férőhelykapacitását az utazási igényekhez igazították, figyelembe véve a várható turisztikai forgalmat is.

A kirándulóknak a Bakony24 napijegyet ajánlják, amellyel Győr felől javasolják a megközelítést. A MÁV felhívja a figyelmet, hogy a csoportos utazást minden esetben jelentsék be, hogy a megnövekvő igényre a vasúttársaság fel tudjon készülni. 

Az érintett szakaszon halad ugyanis a híres Cuha-völgyi vasút, amely népszerű kirándulójárat. A bakonyi állomások pedig iskolai osztálykirándulások gyakori helyszínei. 

 

A pályafelújítás részleteit ismertetve közölték, hogy a rekonstrukció során kicserélik a Gyökeres-árok és a Répás-árok felett átívelő, egyenként 21 méter támaszközű, 128 éves acélszerkezetű völgyhidat. 

A hidak 85 éve nagyobb, illetve két éve kisebb felújításon estek át, azonban cseréjük mára halaszthatatlanná vált, az új hidak pedig az örökségvédelmi szempontok figyelembevételével készülnek, és a régiekkel pontosan megegyezők lesznek

– hangsúlyozták.

A hídcserék mellett megújulnak a hídfők, illetve közel háromszáz méteren a pályát is teljesen felújítják, a talpfák egy részét betonaljra cserélik, majd két és fél kilométeren vágányszabályozást végeznek. A munkálatok eredményeként javulhat a megbízhatóság, pontosabbak lehetnek a vonatok, ugyanis várhatóan négyszáz méteren szűnik majd meg az eddigi sebességkorlátozás – ismertették.

Hozzátették, a vágányzár alatt gyérítik a növényzetet, kivágják a vasúti közlekedésre veszélyes fákat, illetve több átjáró karbantartását, felújítását is elvégzik.

Borítókép: A Győr és Zirc között közlekedő nosztalgiavonat (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.