Változik a közlekedési rend május 27-től október 6-ig pályafelújítás miatt a Győr–Veszprém vonalon, a vonatok menetrendjéhez igazodva Zirc és Veszprém között pótlóbuszok közlekednek – közölte a Mávinform. Kiemelték,
ez alól kivételt képez majd az augusztus 26-tól 30-ig terjedő időszak, amikor a teljes útvonalon, Győr és Veszprém között kell buszokkal utazni.
A buszok menetrendje a vonatokétól néhány perccel eltér, de az alapmenetrend szerinti csatlakozások Veszprémben biztosítottak a Bakony, illetve a Göcsej InterCitykhez.
A pótlóbuszok Veszprémben és Zircen a vasútállomáson, Eplényben az Újtelep nevű Volánbusz megállóhelyen állnak meg – közölte a vasúttársaság, hozzátéve, hogy ezeken a buszokon a kerékpárszállítás nem biztosított.
A pótlóbuszok férőhelykapacitását az utazási igényekhez igazították, figyelembe véve a várható turisztikai forgalmat is.
A kirándulóknak a Bakony24 napijegyet ajánlják, amellyel Győr felől javasolják a megközelítést. A MÁV felhívja a figyelmet, hogy a csoportos utazást minden esetben jelentsék be, hogy a megnövekvő igényre a vasúttársaság fel tudjon készülni.
Az érintett szakaszon halad ugyanis a híres Cuha-völgyi vasút, amely népszerű kirándulójárat. A bakonyi állomások pedig iskolai osztálykirándulások gyakori helyszínei.
A pályafelújítás részleteit ismertetve közölték, hogy a rekonstrukció során kicserélik a Gyökeres-árok és a Répás-árok felett átívelő, egyenként 21 méter támaszközű, 128 éves acélszerkezetű völgyhidat.
A hidak 85 éve nagyobb, illetve két éve kisebb felújításon estek át, azonban cseréjük mára halaszthatatlanná vált, az új hidak pedig az örökségvédelmi szempontok figyelembevételével készülnek, és a régiekkel pontosan megegyezők lesznek
– hangsúlyozták.
A hídcserék mellett megújulnak a hídfők, illetve közel háromszáz méteren a pályát is teljesen felújítják, a talpfák egy részét betonaljra cserélik, majd két és fél kilométeren vágányszabályozást végeznek. A munkálatok eredményeként javulhat a megbízhatóság, pontosabbak lehetnek a vonatok, ugyanis várhatóan négyszáz méteren szűnik majd meg az eddigi sebességkorlátozás – ismertették.
Hozzátették, a vágányzár alatt gyérítik a növényzetet, kivágják a vasúti közlekedésre veszélyes fákat, illetve több átjáró karbantartását, felújítását is elvégzik.