Mint arról lapunk is beszámolt, Magyar Péterék egy komolyabb vagyont, több száz millió forintot költöttek el az elmúlt hetekben zajló országjárásra, különösen a két fővárosi és az anyák napi, debreceni demonstráció költségei voltak számottevőek. A Kossuth téri rendezvény kiadásait ugyan közzétették, ám azok köszönőviszonyban sincsenek a piaci árakkal. A kérdés csupán az, kik fizették a számlát.
– Az elmúlt hónapok kampányeseményeinek megszervezése az elképesztő anyagi ráfordítás mellett rengeteg energiát, munkát és szakértelmet kíván – mutatott rá Magyar Péter rendezvényeinek finanszírozása kapcsán a Századvég Intézet alkotmányjogásza. Ifjabb Lomnici Zoltán szerint a Tisza Párt elnöke ezt komoly stáb nélkül nem tudta volna megtenni.
A komoly stáb pedig komoly fizetést igényel, nem beszélve a tárgyi eszközökről és a rengeteg utazásról, ezeket Magyar Péter egészen biztos, hogy nem finanszírozhatta saját maga
– húzta alá.
Ismét a „mikroadományok”
Emlékezetes, Magyar Péter többször hivatkozott arra, hogy a költségeket tulajdonképpen mikroadományokból teremtik elő. A HVG-nek adott egyik interjúban a Tisza Párt alelnöke azt mondta: „Több tízmillió forint érkezett egyszerű magyar emberektől, több ezer embertől, és nem külföldről, nem dollár, és nem NER-es pénz.” Az alkotmányjogász a kijelentés kapcsán rámutatott:
az „egyszerű magyar emberek” többsége nem rendelkezik olyan komoly likvid tőkével, hogy abból könnyen odaadna egy nagyobb összeget egy frissen megjelent politikusnak, ahogy az sem valószínű, hogy tízezrek adakoznának Magyar Péternek.
– A hazai lakossági attitűdök és politikai kultúra ismeretében is szinte képtelen, hogy kis adományozók tömegei tartsanak el tartósan és folyamatosan egy ilyen kampányt – tette hozzá.
Tiszavirág életű lehet a bizalom
Szerinte Magyar Pétert nyilvánvalóan segítik, a támogatói pedig nem a mikroadományozó magyar átlagpolgárok, hiszen nekik – a munkájuk és a családjuk mellett – sem ennyi idejük, sem ennyi vagyonuk nincs. A Tisza Pártnak mint politikai erőnek és mozgalomnak bizonyosan szüksége volt a nagyobb adományozókra a választási kampányuk kiteljesítéséhez.