Magyar Péter zavaros pénzügyei · Mutatjuk a valós költségeket

Az már korábban kiderült, hogy Magyar Péterék olyan költségkimutatást tettek közzé a Kossuth téri rendezvényükről, amely köszönőviszonyban sincs a piaci árakkal. Most tételesen bemutatjuk, hogy a közzétett adatoknak több mint az ötszörösébe, vagyis 153 millió forintba kerülhetett csak ennek az egy demonstrációnak a lebonyolítása. Egyelőre nincs világos magyarázat arra, hogy Magyaréknak honnan volt pénzük az összesen több mint félmilliárd forintot felemésztő országjáró kampányra, vagyis nem tudni, hogy ki állta a vaskos számlákat.

2024. 06. 05. 6:59
Forrás: Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyar Péter az elmúlt hetekben közel százhetven településre látogatott el, tartott kampánybeszédet. Az újdonsült politikus egyelőre hallgat arról, hogy az országjárása mennyibe került, és hogy miből fedezték a roadshow költségeit. A Tisza Párt alelnöke csupán a fővárosi Kossuth téren tartott rendezvényének a költségeiről tett közzé információkat. Eszerint a demonstráció még 30 millió forintba sem került. Állításuk szerint a rendezvénytechnika 24, a biztonsági szolgáltatás egy, a jogdíjak 1,2, a videógyártás 1,3 millió forintra rúgott, a közművekre pedig 700 ezer forintot költöttek. A területre rálátó forrásaink szerint ez a felsorolás eleve hiányos, a feltüntetett összköltség pedig a töredéke a tényleges árnak.

Több járművel külön stáb szállította a helyszínre, állította össze a technikai berendezéseket

De nézzük a részleteket!

A hang-, videó-, színpadtechnika becsült összege közel 90 millió forint lehetett, a kerítések, kordonok, valamint a különböző rendezvénytechnikai eszközök és a mobil WC-k 25 millió forintba kerülhettek. A tüntetésre gyártott különböző arculatos elemek, a kitűzők, a molinók, a zászlók és a táblák költsége csaknem 13 millió forintot tehetett ki. A broadcast költsége több mint hétmillió forintra rúghatott, míg a rendezvény biztosítása ötmillió forintba kerülhetett. Ehhez jöttek még egyebek mellett a jogdíjak, a kommunikációs költségek, illetve a fellépők díjai is. A Kossuth téri rendezvény valós költsége tehát 153 millió forint lehetett.

Magyarék Kossuth téri rendezvénye vitte a legtöbb pénzt

 

Gondoskodtak a megfelelő hangzásról

Magyar Péterék közlése és a tényleges költések között tehát több mint ötszörös különbség van.

Persze nem csak ennek a demonstrációnak voltak költségei, hanem a debreceninek, valamit az országjárás közel 170 állomásán tartott fórumoknak is.

A debreceni, május 5-i nagygyűlés csaknem 12 milliós ráfordítást igényelt. A kisebb településeken tartott rendezvények nyilván lényegesen olcsóbbak voltak, ám a mennyiségük miatt ez is hatalmas tétel volt.

Szakmai becslések szerint ezek a gyűlések egyenként több mint kétmillió forintot emésztettek fel. De voltak helyszínek, ahol még ehhez képest is pluszköltségek adódtak, például fáklyák beszerzése, illetve szállásfoglalások. Ez több mint 28 millió forintot vihetett el.

Munkában a technikusok

A Kossuth téri, a debreceni és az imént említett kisebb településeken tartott rendezvények együttes költsége tehát meghaladhatta az 530 millió forintot.

A garázscég legendája

Mindezek fényében nehéz komolyan venni Magyar Péter nyilatkozatait, amelyek arról szólnak, hogy az eddigi politikai tevékenysége egy „one man show”, vagyis egyedül viszi a kampányt, nincsenek mögötte profi szakemberek, anyagi támogatók, lelkes önkéntesekkel és minimális költségvetéssel működnek. Ezt próbálta elhitetni a békemenettel egy időben, június elsején a Partizánnak adott interjúban is, ahol többek között azt mondta, a Tisza Párt még mindig csupán „garázscég”.

Videó 2:30-tól:

Szakmai segítség külföldről

Garázscéget viszont ritkán támogatnak külföldről. Magyar barátnője, Vogel Evelin a Blikknek adott interjúban éppen az április 6-i, Kossuth téri tüntetés után szólta el magát, amikor úgy fogalmazott: „Segített egyébként egy szuper grafikus csapat, akik félig magyarok egyébként és félig külföldiek.”

Tízmilliók az „egyszerű magyar emberektől”

Ugyanilyen árulkodó volt Magyar HVG-nak adott nyilatkozata is. Áprilisban, miután nyilvántartásba vette a Nemzeti Választási Bizottság a Tisza Pártot, Magyar azt mondta: a Kossuth téri tüntetése költségeire az egyesületéhez érkező adományokból származott a pénz. – Több tízmillió forint érkezett egyszerű magyar emberektől, több ezer embertől, és nem külföldről, nem dollár, és nem NER-es pénz – mondta Magyar. 

A politikus még korábban, a március 15-i demonstrációjuk után is mikroadományokról beszélt. Akkor a Tények beszámolója szerint azt mondta: részben a saját pénzéből, részben önkéntes felajánlásokból valósult meg a rendezvény, s hozzátette azt is, „kisemberek adták össze” a summát.

Az anyagiak szempontjából ezzel el is érkeztünk a lényeghez. Az utóbbi időben kiderült ugyanis, hogy Karácsony Gergely 2019-es főpolgármesteri kampányához külföldről érkeztek tízmilliók, mikroadománynak álcázva. Ugyanezzel a módszerrel jutott 1,8 milliárd forinthoz Amerikából a Márki-Zay Péter vezette Mindenki Magyarországa Mozgalomhoz 2022-ben. Utóbbi esetben, vagyis a guruló dollárok botrányában ráadásul világosan kiderült, hogy a pénz fő forrása nem más, mint Soros György.

Innen nézve már nem is tűnik annyira véletlennek, hogy a Tisza Párt európai parlamenti listáján szép számmal bukkannak fel a Soros György hálózatához köthető jelöltek. Emellett szinte naponta tűnnek fel újabb és újabb baloldali kötődésű figurák Magyar mögött és körül. Közülük is kiemelkednek a Bajnai Gordon-féle datadatos körhöz sorolható cégek. A DatAdat végzi jó ideje a baloldali kampányfeladatok számottevő részét.

Borítókép: Magyar Péter (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.