Klasszikus csodajárművek idézik fel a régi idők közlekedését

A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV–Volán-csoport retrórendezvényén a Balatonnál szombaton és vasárnap.

Forrás: MTI2024. 07. 03. 11:55
424-es gõzmozdony vontatta személyvonat halad Szepezdfürdõnél a MÁV Retro hétvégéjén 2020. július 5-én.
Szepezdfürdõ, 2020. július 6. 424-es gõzmozdony vontatta személyvonat halad Szepezdfürdõnél a MÁV Retro hétvégéjén 2020. július 5-én. MTI/Máthé Zoltán Fotó: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Balaton északi, illetve Keszthely és Tapolca közötti vasútvonalán klasszikus járműcsodák idézik fel a régi idők közlekedését – fogalmaz közleményében a Volánbusz. Az évfordulós járművek kiemelt szerepet kapnak az eseményen. 

Idén 30 éves a hazai InterCity-motorvonatgyártás egyedi járműve, a Samu, a V63-as Gigant villanymozdonyok 50 éve gördültek le a gyártósorról, az M44-es Bobó tolatómozdonyok pedig 70 évesek lettek. A MÁVAG gyár egyik legsikeresebb terméke, a 424-es gőzmozdony idén ünnepli forgalomba állásának 100. jubileumát. A személykocsik terén pedig 30 évesek lettek az EuroCity-flotta gerincét nyújtó CAF-sorozat első darabjai.

A Budapest–Balatonfüred–Tapolca és Keszthely–Tapolca közti vasútvonalakon összesen 12 retró mozdony 8 retró szerelvényt vontat majd. A Volánbusz a Budapestről érkező vonatokhoz csatlakozva, a kaposvári zöld faros és egy K266-os nosztalgiabusszal szállítja majd az utasokat Siófok és Balatonfüred között.

A retróhétvége volános járatai mindkét végállomásról 8.30-kor, 10.30-kor, 12.30-kor, 14.30-kor és 16.30-kor indulnak, emellett a Szántód és Tihany között közlekedő kompjáratot is igénybe lehet venni.     

A közleményben felidézik: a zöld színű, FAROS-1 rendszámmal közlekedő, Ikarus 55 Lux kivitelű autóbuszt 1967-ben gyártották, első tulajdonosa az Ikarus székesfehérvári üzeme volt. 2000-ben a Kapos Volán romos állapotban vásárolta meg a tengelici termelőszövetkezettől, majd felújították és 2001-ben forgalomba helyezték. Közel 20 évvel később újra teljes felújításon esett át, a 2020-ban elindított volános értékmentési program keretében. A jármű azóta számos rendezvény és kiállítás fontos résztvevője volt.  

Az eredeti állapotára felújított Ikarus 266-os autóbuszt 1978-ban, Székesfehérváron gyártották. A jármű eredetileg a 13. számú Volánnál, illetve jogutódjánál, a Kapos Volánnál szolgált. Az IK266-os a 90-es években komplett vázcserén, 2014-ben pedig teljes felújításon esett át. Ekkor kapta a korábbi zöld-fehér helyett a jellegzetes Volán-sárga fényezést, illetve visszakerült rá az ikonikus Volán-csiga is.

A nyár folyamán a Volánbusz még számos nosztalgiajárattal várja az érdeklődőket. További információk a társaság közösségi oldalain olvashatók.


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.