Bár nem az összes vágányon, de kedden délelőtt helyreállhat a közlekedési rend a Keleti pályaudvaron, miután ott vasárnap kisiklott a Kolozsvár felől érkező intercity – mondta a helyszínen tartott sajtótájékoztatón a MÁV vezérigazgatója. Pafféri Zoltán hozzáfűzte, a baleset elhárítása után felmérés történik, a műszaki okok felmérése, amelyek a balesetet bekövetkeztét okozhatták, a baleseti helyszín helyreállítása csak ezt követően történik meg.
Így történt a vasárnap esti vonatbaleset, kiderült, mikor indulhat újra a forgalom a Keletiben
A balesetben eltört egy váltó, és a kisiklott szerelvény után érkező másik mozdony vezetője reflexeinek is köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj.

Mint mondta, a mentésnél hidraulikus emelőkkel a földről tették vissza mind az öt kocsit, a sajtótájékoztató ideje alatt helyezték vissza az utolsót. Szerinte ez a módszer bravúrnak számít, mert egy ideig úgy tűnt, darura lesz szükség a munkálatokhoz, amihez viszont a rendkívül bonyolult felsővezeték-rendszert is meg kellett volna bontani.

Pafféri Zoltán újságírói kérdésre megerősítette, az utasok által készített fotóknak megfelelően valóban a közelben volt egy másik vasúti szerelvény is, amelynek vezetője időben és megfelelő módon reagált, vészfékezett, amivel megelőzte, hogy a két vonat összeütközzön. Az utazóközönséget arra kérte, hogy tájékozódjanak a közlekedési helyzetről a MÁV közösségi oldalán és az applikáción.
Azt, hogy konkrétan mi a baleset kiváltó oka, jelen pillanatban a rendőrség, közlekedésbiztonsági szervezet, illetve a MÁV vasútbiztonsági szervezete vizsgálja, erről most felelőtlenség lenne bármi további konkrétat mondani
– fogalmazott Pafféri és hangsúlyozta, a vizsgálatok lezárása után fognak további konkrétumokat közölni. Hozzáfűzte, most azon dolgoznak, hogy a kár helyreállítása mielőbb megtörténjen és legkésőbb kedden délelőtt a forgalomnak visszaadják a Keleti pályaudvart.
További Belföld híreink
Németh Réka, a MÁV pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese azzal egészítette ki, hogy a váltó egyik alkatrésze tört el, de azt egyelőre nem tudják megmondani, hogy ez ok vagy okozat. Emiatt soron kívül vizsgálnak át minden váltószerkezetet. Hozzátette: ezt a váltót július 30-án vizsgálták, akkor nem volt gond vele, a forgalom újraindításának egyetlen akadálya most a pálya állapota, ugyanis a biztosítóberendezések működnek. – Hogy a váltó hány éves volt, annak nincs jelentősége – fűzte hozzá.
Mosóczi László, a MÁV–Start vezérigazgatója kitért arra, hogy a Keleti helyét kelet felé gyakorlatilag átvevő Rákos és Kőbánya felső kapacitása sokkal kisebb, mint a Keletié, ezért kevesebb járatot indítanak reggel óta, vonatpótló buszok járnak, a nyugati irányban érintett Kelenföldet pedig a négyes metróval lehet megközelíteni. A kiesés egyébként naponta nagyjából százezer utast érint a MÁV számításai szerint.
További Belföld híreink
Borítókép: Helyreállítási munkálatok a Keleti pályaudvarnál (Fotó: Vémi Zoltán)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Naponta százezer autó halad át rajta, nem lehet tovább halogatni a Petőfi híd felújítását
A szakember szerint akár 2030-ig is kihúzhatja felújítás nélkül az átkelő, ugyanakkor egyre drágább lesz a felújítás.

A baloldali megmondóember szerint a Tisza jelöltjeinek kiválasztása csak púder
Az ügyvéd szerint Magyar Péter szembemegy a demokráciával.

Súlyos mulasztásokat tárt fel a kormányjelentés, a főváros cége a korrupció melegágya lehetett
Túlzott prémiumok, luxusparkolás, túlfinanszírozás és könyvelési trükkök jellemezték a Budapest Brand gazdálkodását.

Megjelent két teljesen ellentmondó drogfelmérés, de kiderült az igazság
Nagyon fontos, hogy minden adatot figyelembe kell venni az eredmények értelmezésénél.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Naponta százezer autó halad át rajta, nem lehet tovább halogatni a Petőfi híd felújítását
A szakember szerint akár 2030-ig is kihúzhatja felújítás nélkül az átkelő, ugyanakkor egyre drágább lesz a felújítás.

A baloldali megmondóember szerint a Tisza jelöltjeinek kiválasztása csak púder
Az ügyvéd szerint Magyar Péter szembemegy a demokráciával.

Súlyos mulasztásokat tárt fel a kormányjelentés, a főváros cége a korrupció melegágya lehetett
Túlzott prémiumok, luxusparkolás, túlfinanszírozás és könyvelési trükkök jellemezték a Budapest Brand gazdálkodását.

Megjelent két teljesen ellentmondó drogfelmérés, de kiderült az igazság
Nagyon fontos, hogy minden adatot figyelembe kell venni az eredmények értelmezésénél.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!