Bicikliutakra és tervekre szórja el a pénzt a főváros

A BKK sajtóközleményéből kiderült, hogy ismét bicikliutak építésébe fogna a fővárosi önkormányzat, ezúttal azonban nem saját, hanem uniós forrásból hajtanák végre a baloldali városvezetés szívéhez oly közel álló fejlesztéseket.

2025. 01. 13. 5:10
Borítókép: A nagykörúti biciklisáv (Forrás: Facebook/I Bike Budapest)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Kedvező elbírálást kapott a BKK támogatásra irányuló pályázata, ennek köszönhetően rendelkezésre fog állni az európai uniós forrás ahhoz, hogy megvalósuljon a Nagykörút zöldítése, valamint hogy biztonságosabbá váljon a közlekedés az Üllői úton és a Váci úton” – írta a lapunknak eljuttatott közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Kiemelték:

A forrás biztosításához szükséges támogatási szerződés leendő megkötésével a BKK folytathatja kerékpárosbarát és közlekedésbiztonsági fejlesztéseit, amelyek a fővárosi önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva hozzájárulnak az élhetőbb, fenntarthatóbb városi környezet kialakításához.

A főváros infrastruktúrafejlesztés helyett tehát ismét bicikliutak építésére fogja elkölteni a pénzt. A BKK közleménye szerint a főváros olyan, természetesen a belső kerületekben található főútvonalak zöldítését és kerékpárosbaráttá tételét hajtaná végre, ahol már jelenleg is találhatók karókkal elválasztott bicikliutak, azonban azok minősége rendkívül alacsony. 

A BKK a Nagykörút mindkét oldalán, a Nyugati pályaudvar és a Mester utca között fizikailag is védett bringasávokat hoz létre, amelyeket egy többfunkciós (az igényektől függően rakodásra, megállásra stb. használható) sáv választ majd el a gépjárműforgalomtól

– jegyezte meg a szervezet a közleményében. Szintén komoly fejlesztés vár az Üllői útra és a Váci útra, ahol a főútvonalak mindkét oldalán széles, jellemzően épített elemmel fizikailag is elválasztott, védett kerékpársávokat és kerékpárutakat hoznának létre. A BKK tavaly novemberben feltételes közbeszerzési eljárást indított a kerékpárutak tervezésére. Ezek az Üllői út esetében a Nagyvárad térnél, a Váci út esetében a Lehel térnél (Gogol utca) közvetlenül kapcsolódnak a korábbi években már kialakított védett kerékpársávokhoz, de azoktól eltérő módon jöhetnek majd létre.

 

A kiviteli tervek eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása esetén az Üllői út tekintetében 2026 második felében, a Váci út esetében pedig 2025 végén készülhetnek el

– írták a közleményben, amelyből egyértelműen kiderült, hogy a jelenlegi, karókkal elválasztott bicikliutak így továbbra sem tűnhetnek el a főváros belső területeiről.

Az uniós forrásokból emellett a fővárosi önkormányzat ugyan konkrét fejlesztéseket nem hajtana végre,

 de terveket készítene az észak-pesti és a dél-budai villamoshálózat összekötésének előkészítésére és megtervezésére, a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út rehabilitációjára és a Nyugati tér megújítására, valamint a kisföldalatti meghosszabbítására és a meglévő vonal felújításának előkészítésére. Mindemellett lesznek tervek a dél-budapesti villamosgyűrű első ütemének előkészítésére, a 3-as villamos pesterzsébeti meghosszabbításának előkészítésére és a 42-es villamos meghosszabbítására. Vagyis konkrét kötöttpályás fejlesztést a főváros továbbra sem fog végrehajtani az uniós forrásokból, a most közreadott információk szerint csupán terveket fognak készíteni, amelyek megvalósításáról nincsenek konkrét adatok.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.