Karácsony Gergely 118 éves lesz a budapesti kerékpáros főhálózat 2093-as elkészültekor, ha az csupán a jelenlegi gyorsasággal növekszik – írta a közösségi média oldalán Kürti Gábor Dezső, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.
Az önkormányzati ciklus első költségvetési tervezetét látva ideje kimondani, hogy a 2014-es Balázs Mór-terv, és a 2019-ben elfogadott Budapesti mobilitási terv (BMT) az elbukás határán billeg. A város korábban sem túl eltökélt vezetése mára letett saját fenntartható közlekedési stratégiájának megvalósításáról, a BMT 2030-ra kitűzött céljaitól pedig távolodtunk közeledés helyett
– mondta el a véleményét Kürti, majd hozzátette, az elmúlt tíz év közlekedéspolitikáját elnézve ez nem is meglepő. A szakember szerint ugyanis a stratégiát egyhangúlag elfogadó Fővárosi Közgyűlés, a főpolgármesterek, és a fővárosi önkormányzat sosem vette azt igazán komolyan, inkább távlati ideológiai célként, néha kommunikációs termékként kezelték a benne foglaltakat.
Ne tévesszen meg senkit, ha ezt egy-egy projekt tényével cáfolnák a városvezetők. Pénz beszél! A közlekedési módok részarányának befagyása a rájuk fordított költségvetési tételek aránytalanságának köszönhető. A főváros a három fenntartható módból minden évben az összes pénzét a legdrágább tömegközlekedésre költötte, és jövőre is ezt tervezi
– tette hozzá a Magyar Kerékpárosklub elnöke, aki ismertette, Budapest az utóbbi évtized közlekedési működési kiadásain túl átadott egy új metróvonalat, egy másikat felújított, rengeteg új villamost, buszt és trolit vásárolt. Eközben a kerékpáros közlekedést festékpénzzel, a több ezer életveszélyesen lekopott gyalogátkelőhelyet vagy járdaproblémákat még azzal sem kezelte.
Budapest a forráshiányos 2025-ös évben is csaknem kétszázmilliárd forintot tervezett be közlekedési kiadásokra, az aktív közlekedési módokra ehhez képest szinte semmit. A kerékpárosklub minimális kerékpáros keretre tett javaslata már tavaly is lepattant Kiss Ambrus korábbi alpolgármesterről az éves költségvetés kényszerű, utólagos, így teljesen felesleges civil szervezeti ismertetésén. Ma ugyanez várható tőle főigazgatóként a mi beadványunk mellett egy közös civil szervezeti javaslattal is
– jelentette ki Kürti Gábor.
Amint arról már korábban is beszámoltunk, A balliberális városvezetés 2019 óta több milliárd forintot áldozott a főváros kerékpárútjainak bővítésére, azonban azok fenntartására láthatóan szinte semmi pénzt nem áldoz a városvezetés. Így fordulhatott elő, hogy több, a Karácsony Gergely vezette főváros által kiépített bicikliúton, többek között a Váci és az Üllői úton is a közlekedők testi épségére veszélyes kátyúk, illetve befagyott tócsák találhatók, amelyen az óvatlan biciklizők könnyen komolyabb sérüléseket szenvedhetnek.