Fellázadtak Karácsony ellen egykori szövetségesei

A biciklisták szerint is elégtelen munkát végez a főpolgármester.

2024. 12. 16. 12:41
20220214_Margit_hid_biciklisav_MG_Ripost 00003_
Budapest Margit híd biciklisáv fotó : Markovics Gábor Fotó: MW Bulvár/Markovics Gábor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony Gergely 118 éves lesz a budapesti kerékpáros főhálózat 2093-as elkészültekor, ha az csupán a jelenlegi gyorsasággal növekszik – írta a közösségi média oldalán Kürti Gábor Dezső, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. 

Az önkormányzati ciklus első költségvetési tervezetét látva ideje kimondani, hogy a 2014-es Balázs Mór-terv, és a 2019-ben elfogadott Budapesti mobilitási terv (BMT) az elbukás határán billeg. A város korábban sem túl eltökélt vezetése mára letett saját fenntartható közlekedési stratégiájának megvalósításáról, a BMT 2030-ra kitűzött céljaitól pedig távolodtunk közeledés helyett

– mondta el a véleményét Kürti, majd hozzátette, az elmúlt tíz év közlekedéspolitikáját elnézve ez nem is meglepő. A szakember szerint ugyanis a stratégiát egyhangúlag elfogadó Fővárosi Közgyűlés, a főpolgármesterek, és a fővárosi önkormányzat sosem vette azt igazán komolyan, inkább távlati ideológiai célként, néha kommunikációs termékként kezelték a benne foglaltakat.

Ne tévesszen meg senkit, ha ezt egy-egy projekt tényével cáfolnák a városvezetők. Pénz beszél! A közlekedési módok részarányának befagyása a rájuk fordított költségvetési tételek aránytalanságának köszönhető. A főváros a három fenntartható módból minden évben az összes pénzét a legdrágább tömegközlekedésre költötte, és jövőre is ezt tervezi

– tette hozzá a Magyar Kerékpárosklub elnöke, aki ismertette, Budapest az utóbbi évtized közlekedési működési kiadásain túl átadott egy új metróvonalat, egy másikat felújított, rengeteg új villamost, buszt és trolit vásárolt. Eközben a kerékpáros közlekedést festékpénzzel, a több ezer életveszélyesen lekopott gyalogátkelőhelyet vagy járdaproblémákat még azzal sem kezelte.

Budapest a forráshiányos 2025-ös évben is csaknem kétszázmilliárd forintot tervezett be közlekedési kiadásokra, az aktív közlekedési módokra ehhez képest szinte semmit. A kerékpárosklub minimális kerékpáros keretre tett javaslata már tavaly is lepattant Kiss Ambrus korábbi alpolgármesterről az éves költségvetés kényszerű, utólagos, így teljesen felesleges civil szervezeti ismertetésén. Ma ugyanez várható tőle főigazgatóként a mi beadványunk mellett egy közös civil szervezeti javaslattal is

– jelentette ki Kürti Gábor. 

Amint arról már korábban is beszámoltunk, A balliberális városvezetés 2019 óta több milliárd forintot áldozott a főváros kerékpárútjainak bővítésére, azonban azok fenntartására láthatóan szinte semmi pénzt nem áldoz a városvezetés. Így fordulhatott elő, hogy több, a Karácsony Gergely vezette főváros által kiépített bicikliúton, többek között a Váci és az Üllői úton is a közlekedők testi épségére veszélyes kátyúk, illetve befagyott tócsák találhatók, amelyen az óvatlan biciklizők könnyen komolyabb sérüléseket szenvedhetnek. 

 

Számos helyen pedig a mostanra lekopott vagy a bizonytalan felfestések okoznak gondot, ugyanis a járókelőket, illetve az autósokat is megzavarhatják. Egyes esetekben a főváros munkatársai a biciklisáv kijelölése előtt nem távolították el a korábbi felfestéseket, így fordulhatott elő, hogy egy Geri-karókkal elválasztott biciklisáv kanyarodósáv és parkoló is maradt. 

Máshol pedig nem festették újra az évek alatt lekopott felfestéseket, ezzel bizonytalan helyzetet teremtenek az ott elhaladókban, ugyanis sokan nem tudják értelmezni a kialakult helyzetet. 

Forrás: BKK

A városvezetés láthatóan tud a problémáról, ugyanis a BKK korábban már készített egy térképet a kerékpárutak minőségéről, azonban az elemzésükből számos, a főváros által kivitelezett, és mostanra rendkívül rossz állapotba került utat, többek között a nagykörúti bringasávokat is egyszerűen kihagyták. 

Emellett a BKK a térképén láthatóan kerülte a negatív szavak használatát, ugyanis a kerékpározható közúthálózat értékelése során a jó, megfelelő, tűrhető és nem megfelelő szavakat használják. 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.