Elkötelezett a főváros a Pesti alsó rakpart átépítése mellett. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megbízásából a nyáron elkészültek a teljes körű átépítés engedélyezési tervei. A beruházás az Európai Unió TOP Plusz klímaadaptációs és közterület-megújítási programjának finanszírozásával valósulhat meg az Id. Antall József rakparton és az Erzsébet híd alatti területen.
A BKK ősszel nem egy feltételes közleményt adott ki, hanem tényként közölte, hogy a tervezett fejlesztések eredményeképpen a mostaninál zöldebb, gyalogos- és kerékpárosbarát rakpartszakaszok jönnek létre, ahol a fővárosiak és az idelátogatók Budapest egyik legszebb, világhírű panorámával büszkélkedő területét vehetik birtokukba.
A BKK azt tervezi, hogy a Jane Haining rakpart megújítására is benyújtja majd a pályázatát.
Arról azonban nem szólt a BKK őszi közleménye, hogy a beígért monitoringrendszert nem készítették el, vagy legalábbis nem küldték el a szakmai munkát végző szervezeteknek, mint például a Magyar Autóklubnak. Az autós szervezet lassan három éve várja, hogy megkapja a felmérést és kialakíthassa álláspontját a rakpart átépítéséről.
A Magyar Nemzet felkereste a Magyar Autóklubot, Gyulainé Tóth Zsuzsa, a szakmai szervezet Közlekedésszervezési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke elmondta: utolsó hivatalos információjuk még mindig az, hogy 2022 őszén aláírtak többedmagukkal egy nyilatkozatot, amelyben kikötik:
végleges lezárás csak meghatározott monitoringrendszer mellett lehetséges.
Ez nem készült el. Tehát a Karácsony Gergely főpolgármester által vezetett főváros úgy akarja kitiltani az autókat a rakpartról, hogy azt sem tudja, hogy milyen közlekedési hatások fogják érni Budapestet, ha lezárják a csúcsidőben forgalmas, jelenleg kerülőútként funkcionáló rakpartot.
– A 2022-ben vállalt monitoringrendszer nem készült el, tehát ennek alapján mérések nincsenek.
Nem tudjuk, mire alapozza a főváros a döntését. A nyári szünetben és a hétvégéken történő lezárást nem kifogásoljuk, azt viszont fenntartjuk, hogy végleges lezárásról akkor lehet dönteni, hogyha erről mérések készültek
– húzta alá Gyulainé Tóth Zsuzsa. A főváros és 16 civil szervezet 2022. október 27-én aláírt megállapodása úgy hangzik: „A fővárosi önkormányzat a partnerségben szereplő érdekvédelmi szervezetek javaslatait figyelembe véve vállalja, hogy a pesti alsó rakpart fejlesztése során tekintettel lesz a közlekedési hálózat egészének működésére, és első lépésben csak a rakpart fejlesztésének azon elemeit valósítja meg, amelyek megvalósítása nem érinti a pesti alsó rakpart közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét, a forgalmi áteresztőképesség nagyságrendi megtartása mellett. A fővárosi önkormányzat a partnerekkel közösen kidolgozandó mérési sztenderdek alapján monitoringrendszert állít fel a további tesztidőszakok eredményeinek értékelésére.”