A Magyar Autóklub tartja magát a 17 szervezet által 2022. október 28-án aláírt nyilatkozathoz, és ezt elvárja valamennyi aláírótól, így a fővárosi önkormányzattól is – válaszolta a Magyar Nemzet megkeresésére a Magyar Autóklub (MAK).
A pesti alsó rakpart megújítását célzó projekt előkészítése ezek alapján széles társadalmi támogatásra alapozva, a tervezés további időszakában a partnerségi egyeztetések fenntartása mellett folytatódhat, a térépítészeti és környezetalakítási kérdésekben alapul véve az ideiglenes használatok tapasztalatait
– írta a szervezet. Kifejtették: a fővárosi önkormányzat a partnerségben szereplő érdekvédelmi szervezetek javaslatait figyelembe véve vállalta, hogy a pesti alsó rakpart fejlesztése során tekintettel lesz a közlekedési hálózat egészének működésére, és első lépésben csak a rakpart fejlesztésének azon elemeit valósítja meg, amelyek megvalósítása nem érinti a pesti alsó rakpart közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét, a forgalmi áteresztőképesség nagyságrendi megtartása mellett.
Mint arról a Magyar Nemzet már beszámolt, az elmúlt időszakban Karácsony Gergely és a főváros számos intézkedéssel lehetetlenítette el az autóval közlekedőket városszerte, többek között a Nagykörúton és az Üllői úton felfestett biciklisávokkal, illetve a Lánchíd lezárásával. Szentkirályi Alexandra nemrég hívta fel a figyelmet arra, hogy a főpolgármester teljesen szétverné Budapest közlekedését a pesti alsó rakpart belvárosi szakaszának végleges lezárásával. Karácsony ugyanis személyesen fogadtatta el a baloldali irányítású Fővárosi Közgyűléssel a rakpart lezárásának tervét.
Magyar Autóklub azt is közölte lapunkkal: a fővárosi önkormányzat a partnerekkel közösen kidolgozandó mérési sztenderdek alapján monitoringrendszert állít fel a további tesztidőszakok eredményeinek értékelésére. Hozzátették:
a fővárosi önkormányzat a pesti alsó rakpart felújításának teljes programjának második szakaszát, kifejezetten ideértve azoknak a szakaszoknak a megvalósítását, ami a pesti alsó rakpart közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét érinti, akkor indítja el, ha a tesztidőszakok alatt látott forgalmi tapasztalatok és valamennyi forgalmi tényező, tekintettel a közlekedési hálózat egészére igazolják a közlekedési hálózat működőképességét, ezzel lehetővé téve a pesti alsó rakpart átmenő és tranzithálózatból való kiemelésének megvalósítását.
A monitoringrendszer kidolgozása folyamatban van, de még nem készült el, és a partnerek között egyetértés van abban, hogy a jelenlegi, nyári, munkaszüneti mérések nem alapozhatják meg a döntést. Tehát a tervezési munka folyik, de döntés még nem születhetett – tér ki rá a MAK, amely a forgalomcsökkentő intézkedésekkel kapcsolatban összességében és elvileg a főváros belső területeinek forgalomcsökkentési törekvéseivel egyetért, ám hangsúlyozza: ötletelés helyett kompetens szakmai szereplők bevonásával, valós helyzetértékelésre épített, alapos szakmai viták alapján kialakított, egységes koncepcióra és a feltételek megteremtésére lenne szükség.