Hanga Zoltán, az állatkert szóvivője úgy nyilatkozott: az üzemzavar azért történt, mert néhány utas nem tartotta be az állatkert munkatársainak figyelmeztetését. Szerinte nem volt senki veszélyben. Hozzátette, ugyanakkor az üzemeltetőre nézve is van az esetnek következménye: át kell nézni, hogyan lehet megoldani azt, hogy az se kerüljön ilyen helyzetbe, aki nem törődik a figyelmeztetéssel vagy nem hallja.
A tudósítás szerint szombaton néhányan olyan türelmetlenek voltak, hogy a személyzet figyelmeztetése ellenére nem várták meg, amíg a fékező elfoglalja a helyét, és beültek a hullámvasút kocsijaiba. Az utasok súlyától az egyébként lefékezett szerelvény magától elindult, az elektromos csörlő felhúzta a felső végpontig, és a vezető nélküli vonat fékezés nélkül végigment a csaknem egy kilométeres pályán – ismertette az M1. Elhangzott az is, az elszabadult szerelvény az egyik kanyarban majdnem kisiklott, de a pálya oldalfala megtartotta, és a szerelvény végül biztonságosan leért az állomásra.
A hullámvasút legnagyobb sebessége óránként 70-80 kilométer, a kanyarok előtt a vezetőnek 30 kilométerre le kell lassítania a vonatot. A hullámvasúton nincs kívülről működtetett vészleállító, a szerelvényt menet közben csak a vezető tudja megállítani. A vonat elvileg nem tud kisiklani, mert a pályát határoló deszkával borított rész megtartja.
A hullámvasút 1922 óta működik, fennállása óta egyszer sem fordult elő, hogy műszaki vagy technikai hibából adódó személyi sérüléssel járó baleset történt volna.