Közel 750 milliárd forintnyi dollárt látott a számláján

Mintegy 2,45 milliárd dollárt – azaz közel 750 milliárd forintot – talált a Bank of America egyik ügyfele a számláján, amikor a bank mobilalkalmazásában, illetve internetes bankolási felületén nézte meg azt, írja a Bloomberg. Hamarosan kiderült, minek köszönhette az ügyfél a tekintélyes summát.

Forrás: origo.hu2020. 08. 22. 14:49
A money changer counts U.S. dollar banknotes at a currency exchange office in Diyarbakir
TURKEY-CURRENCY/ Fotó: Sertac Kayar
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden korábbinál nagyobb, tévesen szerepeltetett összeget talált egy Massachusetts állambeli pszichiáter a Bank of America-nál vezetett számláján: a 2,45 milliárd amerikai dolláros egyenlegről Blaise Aguirre biztosra vette, hogy csak valamilyen hiba lehet amögött.

Valóban így volt, ám a legkülönösebb az egészben az, hogy az ügyfél hiába várt arra, hogy a pénzintézet korrigálja a hibát: az összeg – formailag legalábbis – napokig rendelkezésre állt számláján akkor, ha azt a mobilapplikációban illetve ha internetes bankolás során ellenőrizte.

Aquirre-nak magának kellett utána járnia annak, hogy a bank egyáltalán észrevegye a nyilvánvaló hibát és korrigálja azt.

Végül a pénzintézet elvégezte a technikai probléma elhárítását, és az ügyfél számlája újra a tényleges egyenleget jeleníti meg.

„Ez csak egy megjelenítési probléma volt, semmi több. A hibát korrigáltuk” – nyilatkoztva a Bank of America szóvivője a több milliárdos vizuális baklövés kapcsán. A Bloomberg azonban megjegyzi, hogy nem minden ügyfelük járt úgy, hogy számlaegyenlege a bank hibája miatt – ha rövid időre is, de – a csillagos egekbe ugrott. Még a hónap elején több számlatulajdonosnál egyenlegük átmenetileg 0 dollárt mutatott online banki ügyintézés esetén, egészen addig, amíg a pénzintézet el nem hárította a technikai problémát.

Nem ez az első alkalom a közelmúltból, hogy amerikai pénzintézetek különösen magas összegre rúgó hibával illetve technikai problémával kell hogy megküzdjenek. Ahogy az Origo megírta, nemrég a Citigroupnak sikerült 900 millió dollárt utalnia tévesen több különböző helyre. A nem mindennapi eset rendezését nehezíti, hogy az egyik számlatulajdonos vállalat időközben megmakacsolta magát, és közölte: nem adják vissza a tévedésből ölükbe pottyantott 175 millió dollárt. Az ügy a bíróságon folytatódik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.