A vállalat, amelyet nyolc évvel ezelőtt harvardi egyetemistaként hozott létre Mark Zuckerberg, a jelek szerint az internetcégek történetének eddigi legnagyobb tőzsdei bevezetésére készül. A hét végére várható Wall Street-i megjelenéssel a cég nagyjából 100 milliárd dollárt érhet, túlszárnyalva ezzel a Disney, a Ford és a Kraft Foods vállalatokat.
A május 3. és 7. között készített felmérés szerint az amerikai felnőttek több mint 40 százaléka legalább heti egyszer bejelentkezik a közösségi oldalra, amelynek világszerte mintegy 900 millió felhasználója van. A 2009-es 777 millió dollárról 2011-re 3,7 milliárd dollárra nőttek a vállalat bevételei: az idei év első negyedében pedig már az egymilliárd dolláros hozamot is túllépte. A megkérdezettek csupán egyharmada tartotta megfelelőnek a cég várható piaci értékét, 50 százalékuk azonban túlságosan magasnak találta az összeget.
Mindezektől függetlenül az 1004 válaszadó fele úgy vélte, hogy a Facebook jó befektetés, míg 31 százalékuk nem értett ezzel egyet. Leginkább a 35 évesnél fiatalabb felnőttek érdeklődnek a vállalat részvényeinek tőzsdei bevezetése iránt, mivel ők voltak a közösségi háló első felhasználói. A 65 éves vagy idősebb amerikaiak mindössze 21 százalékának van Facebook-fiókja. A második világháború utáni években született nemzedéknek pedig a fele van jelen a közösségi oldalon.
A Twitter mikroblog portálhoz és a Google Plushoz hasonló közösségi oldalak megjelenésének ellenére a huszonéves korosztály 55 százaléka továbbra is naponta látogatja a Facebookot, és egyharmaduk napjában többször is ránéz a profiljára. A fiatal felnőttek szűk többsége (51 százalékuk) véleménye szerint a Facebook idővel mégis veszíteni fog vonzerejéből, míg 44 százalékuk hisz a fennmaradásában. Összességében az amerikaiak 46 százaléka jósol rövid életet a közösségi oldalnak.
Minden ötödik amerikai állítja, hogy sohasem hallott még Zuckerbergről, 30 százalékuknak nincs véleménye róla, 14 százalékuk pedig egyszerűen nem kedveli. A megkérdezettek mindössze egyharmada mondta, hogy jó benyomása van a fiatal vállalatvezetőről, aki sokakat magára haragított a Facebook állandóan változó adatvédelmi politikája miatt. A 35 éven aluliak 46 százaléka azonban kedveli őt.
Öt Facebook-felhasználóból három alig vagy egyáltalán nem bízik abban, hogy a vállalat megvédi a személyes adatait, és mindössze 12 százalékuk vásárolna bizalommal az oldalon keresztül. A felhasználók 57 százaléka állítja, hogy sohasem kattint az oldalon látható reklámokra vagy a Facebook által szponzorált tartalmakra, míg egynegyedük csak ritkán vállalkozik erre. A Zuckerberget „ismerő” válaszadók kétharmada közölte, hogy bízik a fiatal vállalatvezető képességeiben, míg 22 százalékuk kételkedik benne. Magát a Facebookot az amerikaiak 51 százaléka „kedveli”.

Elképesztő, mit mondott a tárgyalásán a karateedző, aki felrúgott egy fiút a szolnoki kalandparkban