Csak múló szeszélynek tartják a Facebookot

Az amerikaiak mintegy fele csupán múló szeszélynek tartja a Facebookot, egy felmérés szerint a felnőttek több mint 40 százaléka legalább heti egyszer bejelentkezik a közösségi oldalra.

PR
2012. 05. 16. 15:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vállalat, amelyet nyolc évvel ezelőtt harvardi egyetemistaként hozott létre Mark Zuckerberg, a jelek szerint az internetcégek történetének eddigi legnagyobb tőzsdei bevezetésére készül. A hét végére várható Wall Street-i megjelenéssel a cég nagyjából 100 milliárd dollárt érhet, túlszárnyalva ezzel a Disney, a Ford és a Kraft Foods vállalatokat.

A május 3. és 7. között készített felmérés szerint az amerikai felnőttek több mint 40 százaléka legalább heti egyszer bejelentkezik a közösségi oldalra, amelynek világszerte mintegy 900 millió felhasználója van. A 2009-es 777 millió dollárról 2011-re 3,7 milliárd dollárra nőttek a vállalat bevételei: az idei év első negyedében pedig már az egymilliárd dolláros hozamot is túllépte. A megkérdezettek csupán egyharmada tartotta megfelelőnek a cég várható piaci értékét, 50 százalékuk azonban túlságosan magasnak találta az összeget.

Mindezektől függetlenül az 1004 válaszadó fele úgy vélte, hogy a Facebook jó befektetés, míg 31 százalékuk nem értett ezzel egyet. Leginkább a 35 évesnél fiatalabb felnőttek érdeklődnek a vállalat részvényeinek tőzsdei bevezetése iránt, mivel ők voltak a közösségi háló első felhasználói. A 65 éves vagy idősebb amerikaiak mindössze 21 százalékának van Facebook-fiókja. A második világháború utáni években született nemzedéknek pedig a fele van jelen a közösségi oldalon.

A Twitter mikroblog portálhoz és a Google Plushoz hasonló közösségi oldalak megjelenésének ellenére a huszonéves korosztály 55 százaléka továbbra is naponta látogatja a Facebookot, és egyharmaduk napjában többször is ránéz a profiljára. A fiatal felnőttek szűk többsége (51 százalékuk) véleménye szerint a Facebook idővel mégis veszíteni fog vonzerejéből, míg 44 százalékuk hisz a fennmaradásában. Összességében az amerikaiak 46 százaléka jósol rövid életet a közösségi oldalnak.

Minden ötödik amerikai állítja, hogy sohasem hallott még Zuckerbergről, 30 százalékuknak nincs véleménye róla, 14 százalékuk pedig egyszerűen nem kedveli. A megkérdezettek mindössze egyharmada mondta, hogy jó benyomása van a fiatal vállalatvezetőről, aki sokakat magára haragított a Facebook állandóan változó adatvédelmi politikája miatt. A 35 éven aluliak 46 százaléka azonban kedveli őt.

Öt Facebook-felhasználóból három alig vagy egyáltalán nem bízik abban, hogy a vállalat megvédi a személyes adatait, és mindössze 12 százalékuk vásárolna bizalommal az oldalon keresztül. A felhasználók 57 százaléka állítja, hogy sohasem kattint az oldalon látható reklámokra vagy a Facebook által szponzorált tartalmakra, míg egynegyedük csak ritkán vállalkozik erre. A Zuckerberget „ismerő” válaszadók kétharmada közölte, hogy bízik a fiatal vállalatvezető képességeiben, míg 22 százalékuk kételkedik benne. Magát a Facebookot az amerikaiak 51 százaléka „kedveli”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.