A kormánynak és az élelmiszeriparnak is van feladata

A kormányoknak és az élelmiszeriparnak is van feladata a táplálkozással összefüggő, nem fertőző betegségek elleni küzdelemben.

tt
2013. 07. 07. 7:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormányoknak nagyon fontos szerepük van a szükséges szabályozás megvalósításában, így például az élelmiszerek összetételének jelölésére vonatkozó szabályozással kapcsolatban – mutatott rá Jakab Zsuzsanna egy sajtótájékoztatón. Az élelmiszeripart az élelmiszerek jobb feliratozása terén viselt felelősségére figyelmeztette a regionális igazgató, és arra, hogy csökkenteni kell a gyerekek kitettségét a magas cukor-, illetve zsírtartalmú élelmiszerek reklámjainak. „Ez az ipar és a kormányok közötti együttműködést igényel”–  jelentette ki.

Az elmúlt húsz évben komoly fejlődés következett be Európában a táplálkozással összefüggő betegségek elleni fellépésben, így például már a legtöbb európai államnak van táplálkozás-egészségügyi stratégiája. Ennek ellenére további erőfeszítésekre van szükség, az eddig meghozott intézkedéseket pedig rendszeresen felül kell vizsgálni –  emelte ki.

A rossz táplálkozási szokások miatt az utóbbi években olyan háborús betegségek szaporodtak el a brit gyerekek körében, mint a skorbut vagy az angolkór.

 

Itthon a nyári szünidőben 112 ezer rászoruló gyermek kaphat naponta egy alkalommal meleg ételt a kormány gyermekétkeztetési programja révén.

 

A világon minden negyedik gyermek annyira alultáplált, hogy ezzel tanulmányi eredményét kockáztatja, a hiányos étrend súlyosan károsíthatja a kicsik olvasási és íráskészségét.

A konferencia egyik legfontosabb ajánlása a gyerekkori túlsúlyosság és elhízás elterjedtségének csökkentésére vonatkozott. „Gyerekeink túl sokat ülnek a televízió és a számítógép előtt, többet kell tenni ez ellen” – figyelmeztetett az igazgató.

Joao Breda, a WHO európai programigazgatója rámutatott, hogy a siker érdekében javítani kell az adatgyűjtést és nagyobb figyelmet kell fordítani a folyamatok elemzésére. Breda felhívta a figyelmet arra is, hogy a vállalatok egyre gyakrabban használják reklámozásra a közösségi médiát. Míg például a televíziós reklámok terén több európai ország már jó szabályozással rendelkezik, a közösségi médiában is szükség lenne ezen a téren kezdeményezésekre –  vélekedett.

A WHO 53 európai tagállamából 48 vett részt a csütörtökön kezdődött kétnapos konferencián, 28 ország miniszteri vagy államtitkári szinten. „Ez jelentős érdeklődésre utal” – mondta a regionális igazgató. Legutóbb 2006-ban foglalkozott miniszteri szinten a táplálkozás-egészségügy kérdéseivel a WHO.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.