Az verseny döntőjébe jutott új ízesítésű termékek július végén kerültek a boltok polcaira az Egyesült Államokban, az emberek pedig közösségi oldalakon szavazhattak kedvencükre. A tavalyi verseny győztese a sajtos-fokhagymás kenyér ízét idéző szirom volt, amely még mindig kapható az országban.
A vaszabi-gyömbér ízű burgonyaszirom egy New Jersey-i ápoló, Meneko Spigner McBeth ötlete volt. A nő egymillió dollárt vagy az eladott termékek utáni egyéves bevétel bizonyos százalékát fogja kapni attól függően, melyik összeg magasabb.
Ram Krishnan, a cég marketingfőnöke szerint a verseny megmutatta, hogy az amerikaiak több nemzetiségi ízre vágynak. A döntő egyik vesztese a kapucsínóízű burgonyaszirom lett. A terméket a világhálón szavazók sok esetben undorítónak és émelyítőnek találták. Krishnan szerint azonban komoly eredmény, hogy az íz bekerült a négyes döntőbe.
A verseny eredetileg az Egyesült Királyságból indult, majd tizennégy másik országban is megrendezték, mielőtt tavaly elérte az Egyesült Államokat. Szaúd-Arábiában a pizzát, Egyiptomban a garnélarákot, Új-Zélandon a tradicionális vasárnapi sültet, Szerbiában pedig az ecetes uborkát idéző burgonyaszirom volt a legnépszerűbb.
A marketingfelelős nem részletezte, hogy a cég mekkora bevételre tett szert a versenynek köszönhetően, azonban a gyártó cég harmadik negyedévi adatai szerint a társaság háromszázalékos bevétel-növekedést produkált Észak-Amerikában.