Nem éri meg hanyagnak lenni

Néhány havi hátralék miatt is szerződést bonthat a távközlési szolgáltató: százezrekbe kerülhet a késés.

Bodacz Péter
2015. 10. 06. 9:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jóllehet az internet-, televízió- és telefon-előfizetés havonta nem sokkal több tízezer forintnál, a számlák néhány hónapnyi nem fizetése esetén akár több százezer forintos tartozással és a szerződés felmondásával szembesülhetünk. Lapunk egyik olvasója arról számolt be, hogy – saját hibájából – május óta nem fizette be szolgáltatója, a UPC által küldött csekkeket, így az augusztus 24-i határidővel kézbesített számlán már több mint 34 ezer forint szerepelt. Ebben aligha találni furcsaságot, ám nem sokkal később ismét számlalevél volt a postaládában, amely már 300 500 forintról szólt.

Mi indokolja azt, hogy egyik hónapról a másikra megtízszereződik a követelt összeg? A számla be nem fizetése esetén hogyan próbálják értesíteni az ügyfelet a hátralékokról? Miként lett volna elkerülhető a fenti helyzet? – többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ a UPC Magyarországnál. Érdeklődésünkre közölték: a szóban forgó esetben egy még érvényben lévő, kétéves hűségidejű szerződés szolgáltató általi felmondásáról van szó, amely természetesen nem előzmények nélkül következett be. Mint megtudtuk, a UPC ügyfele összesen kilenc alkalommal – telefonon, SMS-ben és e-mailben – kapott felszólítást a számlahátralék befizetésére, a társaság pedig jelezte azt is, ha nem rendezik a tartozást, felmondják a szerződést. A végül megtörtént augusztus 30-i felmondásról július 22-i keltezésű, tértivevényes levélben értesítették ügyfelüket, egyébként továbbra is lehetőséget adva az időközben 34 ezer forintosra duzzadt tartozás rendezésére.

A szerződés az előfizetőnek felróható okból szűnt meg, a hűségidőszak lejárta előtt. Ez esetben az ügyfélre terhelik a határozott idejű szerződés alapján adott kedvezményeket – derül ki a UPC tájékoztatásából, amely szerint a kedvezmény formájában elengedett egyszeri bekötési díj a digitális tévé esetében 7139, az internet és a vezetékes telefon esetében 8320 forint volt. A szerződés szerint járt havidíj-kedvezmény is, ez a tévészolgáltatásnál közel 27 ezer, az internet esetében 114 836, míg a telefonnál közel 59 ezer forint volt. A fentiek mellett a korábbi ügyfélre terhelték a társaság tulajdonát képező médiabox és kábelmodem árát is, ezek összesen 46 ezerrel növelik a tartozást. A társaság azt is közölte, az eszközök visszaszolgáltatása esetén az utóbbi tételt nem kell megtéríteni.

– Minden értesítési, tájékoztatási kötelezettségünknek eleget tettünk a szerződéskötés előtt és a hátralékkezeléssel kapcsolatban. A határozott időtartamú szerződés megszűnése esetén várható jogkövetkezményeket, vagyis a kedvezmények elvesztésének lehetőségét az erről szóló külön tájékoztatás mellett a szerződési feltételek is rögzítik – hangsúlyozta a UPC. Megjegyezték azt is, hogy a teendőket az elektronikus hírközlésről szóló törvény szabályozza, ami azt jelenti, hogy lényegében minden szolgáltató így köteles eljárni hasonló esetben. A társaság szerint ezek az esetek könnyen elkerülhetők; ehhez elég annyi, hogy a felek betartják a szerződésben rögzített feltételeket, vállalásokat. Ez a társaság részéről annyit jelent, hogy az elvárt minőségben nyújtja a szolgáltatásokat, az ügyfél pedig rendszeresen, határidőre befizeti a számlákat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.