A FEOSZ a sajtóból értesült a hírről, miszerint a H&M rövid ideig rendkívül olcsón, 90-190 Ft-os áron hirdette termékeit honlapján, és a vásárlók kapva kaptak az alkalmon. A közösségi oldalakon több bejegyzés szólt arról, hogy volt, akinek az árut ki is szállították, de volt olyan, akinek ki sem szállították, és a korábban visszaigazolt megrendelése törléséről kapott csak értesítést. Cserébe 15 százalékos kedvezményt ígért a cég a következő vásárlásnál.
Ám a szövetség szerint a H&M ezt nem teheti meg, vagyis a vállalkozásnak teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a termékeket az eredeti áron. Ahogy a ruházati cég írásos tájékoztatása is megerősíti, a véglegesített rendelés esetén a „csomag után fizetendő összeget, a visszaigazoló e-mailben feltüntetett végösszeg alapján kell kiegyenlíteni”.
A FEOSZ ezért felhívja a H&M figyelmét, hogy ennek megfelelően járjon el.
„Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban, és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá” – közölte a szövetség.
A H&M a hétvégén azt közölte, hogy az érintett rendelésekkel kapcsolatos problémát egy nem megfelelő árakat feltüntető fájl okozta a rendszerükben. A hibát azóta kiküszöbölték.