Megadta a mioveni Dacia autógyár az első jelzést a romániai gazdaság újraindulására, a francia Renault tulajdonában lévő vállalat közleménye szerint az alkalmazottak egy része mától önkéntes alapon vehette fel a munkát. A gyártás egyelőre részlegesen vette kezdetét, mától a mechanikai-, alváz- és préselési részlegeken. A teljes üzem újraindítását május 4-re tervezik. A gyárban tizennégyezer ember dolgozik, most egyharmaduk dönthetett a visszatérés mellett. A második legnagyobb romániai autógyár, a craiovai Ford május 4-ig szünetelteti a járműgyártást a koronavírus-járvány miatt.
Márciusban 6654 új személygépkocsit regisztráltak Romániában, 32,2 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos időszakában, amikor 9813 darab új autót jegyeztek be.
Székely Lajos, a nagyváradi és szatmárnémeti BMW, Opel és Ford márkaképviseletek, valamint szervizek tulajdonosa a minap a Maszol erdélyi hírportálnak elmondta: a járvány miatt kialakult válság az autókereskedők számára a lehető legrosszabb időszakban kezdődött, mivel a frissen feltöltött készleteiket nem tudják értékesíteni. Március második felében az értékesítés lényegében megszűnt, a szervizelés is jelentősen visszaesett. A nagyváradi üzletember arra számít, hogy négy hónapig is eltarthat az ágazat tetszhalott állapota, a tavalyi évhez képest pedig idén az árbevétel ötven-hatvan százalékos csökkenésével kalkulál.
Véleménye szerint a körvonalazódó válság ugyanolyan súlyos lesz, mint a 2008-as, amikor az eladásaik kilencven százalékkal estek vissza. Hozzátette ugyanakkor, hogy a 2008-as válság alatt a szervizelésre kifejezetten magas volt a kereslet. Most ezen a területen is drámai forgalomcsökkenés várható, mivel a gépjárműforgalom elenyésző.