Átfogó gyorselemzést (sweep) végzett a mobiltelefonokra ingyenesen letölthető, gyermeket célzó játékokkal kapcsolatban a versenyhivatal. Azt vizsgálták, hogy a játékok alkalmaznak-e olyan digitális üzeneteket és felhasználói felületeket, amelyek észrevétlenül arra késztetik a fogyasztókat, hogy nem kívánt döntéseket hozzanak.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakértői harminc népszerű játékot vizsgáltak meg Androidon és iOS-en,
ebből tizenkilenc minden korosztály számára ajánlott, tíz óvodás korosztálynak nem ajánlott, további egy pedig csak nagyobbaknak volt ajánlott.
A reklámokat tartalmazó játékok közül csak minden másodiknál tüntették fel a hirdetés reklám jellegét. Előfordult, hogy a kijelző sarkában megjelenő, a kilépést jelölő X az eredeti játék folytatása helyett alkalmazásáruház oldalára vitte a felhasználót, ahol egy kattintással azonnal le is tölthette a reklámozott játékot.
A reklámok megtekintéséért gyakran ajánlottak jutalmat, de nem tisztázták, hogy jóváírták-e, illetve több esetben a reklámból való idő előtti kilépés a felajánlott jutalom elvesztésével járt. Volt olyan alkalmazás, amely egy bizonyos szint elérése után csak úgy engedte továbblépni a játékost, ha megnéz egy vagy több reklámfilmet.
A harminc vizsgált játékot ugyan ingyenesen lehetett letölteni, de huszonnégynél volt lehetőség játékon belüli vásárlásra. A vásárlásokkal kapcsolatos tájékoztatások jellemzően érthetőek és világosak voltak, de három játék esetében nem volt egyértelmű a fizetendő összeg nagysága, illetve pénzneme.
A vizsgált játékok csupán kisebb részének volt magyar nyelvű leírása az adatkezelésről, illetve a szerződési feltételekről. Ritkaságnak számított, ha ezek a gyermekek számára is érthető nyelvezettel voltak megfogalmazva. A vizsgált játékok majdnem fele személyes adat megadását is kérte a fiatal játékosoktól.
A GVH szakértői javaslatokat is tettek a szülőknek, illetve az érintett vállalkozásoknak.
A versenyhatóság hangsúlyozta, hogy a gyermekek védelme érdekében a jövőben is kiemelt figyelemmel kíséri ezt a területet,
és megvizsgálja azt is, hogy mennyiben alkalmazták a fejlesztők a módosításokra tett javaslatokat.