FEOSZ: A légitársaságok nem bújhatnak ki a törölt járatok miatti felelősség alól

Az idei nyáron a megszokotthoz képest is több a fogyasztói panasz a légi közlekedésben.

2024. 06. 30. 15:17
Frankfurt, 2024. március 12.
Az egyik utas nézi a törölt járatokat a frankfurti repülõtér egyik kijelzõjén 2024. március 12-én, a Lufthansa légitársaság légiutas-kísérõinek sztrájkja idején. A magasabb bérekért kezdett munkabeszüntetés mintegy 600 járat törlésével jár majd, és mintegy 70 ezer utast érint Németország legnagyobb repülõterén.
MTI/EPA/Andre Pain
illusztráció Fotó: MTI/EPA/Andre Pain
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felhívja a légitársaságok figyelmét a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), hogy az utasok jogainak érvényesülése érdekében tartsák be az Európai Unió hatályos jogszabályait. A szövetség sajtóközleménye hangsúlyozza: az idei nyáron a megszokotthoz képest is több a fogyasztói panasz a légi közlekedésben.

Felidézik: az utóbbi hetekben az utasok széles körét érintő káosz alakult ki az európai reptereken, miközben a légitársaságok közül több is megpróbált kibújni egyértelmű felelőssége alól.

A fogyasztókat a légitársaságok esetenként nem tájékoztatják megfelelően sem a rendelkezésre álló elektronikus lehetőségeken, sem a reptéren a helyszíni munkatársak által. A fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatal is eljárást indított több légitársasággal szemben – jegyezték meg.

A FEOSZ ezért határozottan felhívja a légitársaságok figyelmét a vonatkozó, a visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, valamint a 295/91/EGK-rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 261/2004 Európai Parlamenti és Tanácsi rendelet szabályainak betartására.

A rendelet járattörlés esetén a tájékoztatáson felül egyebek között átfoglalásra, étkezés és frissítők biztosítására, éjszakaiszállás- és transzferszolgáltatásra, ingyenes telefonhívások biztosítására terjed ki. Ezenfelül az utast a megteendő távolságtól függően kártalanítás is megilleti – ismertetik.

A FEOSZ közleményében kiemeli, hogy a tájékoztatási kötelezettség teljesítése alól semmilyen esetben nem mentesülnek a szolgáltatók, tájékoztatniuk kell az utasokat az esetleges késésről, a járattörlésről, adott esetben az átfoglalásról.

Amennyiben a légitársaság nem teljesíti jogszabályi kötelezettségeit, a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatal, az alternatív vitarendezési fórumként működő békéltető testületek, illetve az Európai Fogyasztói Központ is segítséget nyújt adott panasz megoldása érdekében, és tanácsért fordulhatnak a károsultak a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez – tudatták a közleményben.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.