Beleszállt a Wizz Air az utazási irodákba – reagáltak a szolgáltatók

Azt állítja a Wizz Air fapados légitársaság, hogy azok a turisták, akik utazási irodán keresztül foglalnak maguknak repülőjegyet, lényegében hátrányban vannak azokkal szemben, akik közvetlenül a cég platformjain vásárolnak, mert az irodák sok esetben nem adják át a járatok változásával kapcsolatos információkat az ügyfeleknek, akik így lemaradnak a friss eseményekről. Az utazási irodák szövetsége közleményben kérte ki magának a valótlan állításokat.

2020. 08. 13. 7:10
null
A nemzetközi utazások száma a világ sok területén bővült 2019-ben, ami idén folytatódik Fotó: Éberling András
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), reagálva a Wizz Air diszkont légitársaság hétvégi felhívására, amelyről lapunk is hírt adott.

A Wizz Air szombaton azt kérte az utasoktól, hogy repülőjegy-foglalásukhoz inkább a légitársaság saját csatornáit válasszák, ahol a gyorsan változó viszonyok között a legfrissebb információkat találják.

A magyar hátterű légitársaságnak az esetek majdnem felében nincs versenytársa az adott útvonalakon
Fotó: Kurucz Árpád

A fapados társaság azt közölte, hogy nem tud kapcsolatba lépni azokkal az ügyfelekkel, akik a foglalásaikat utazási irodán keresztül intézik, mivel az irodák saját hitelesítő adataikat használják a jegyek lefoglalására, és a légitársaságtól kapott értesítéseket ritkán továbbítják az utasoknak. Mindez azt eredményezi, hogy az ügyfelek fontos információkat nem kapnak meg járataik státuszáról – vélekedik a Wizz Air.

Visszautasítják

Erre reagálva az utazási irodák szövetsége szerdán megdöbbenésének adott hangot, miszerint „nem értik, hogy a légitársaság miért jelentetett meg valótlan tartalmú közleményt”.

Az utazási irodák is megszenvedték a vírusválságot. Akadt, amelyik lehúzta a rolót (képünk illusztráció)
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Mint írják, az utazási irodáknak – akárcsak a légitársaságoknak – jogszabályi kötelezettsége a teljes körű tájékoztatás, így valótlan azt állítani, hogy nem adnak át információt az utazók részére. – Ha ez előfordulna, annak bizalomvesztés és az ügyfelek elvesztése lenne a következménye, ez pedig nem érdeke egyetlen vállalkozásnak sem – hangsúlyozza a mintegy ezer szereplős hazai utaztató piacot képviselő szervezet, amely felidézi, hogy az elmúlt évtizedekben történt számtalan vis major helyzetben már jelentős tapasztalatot szereztek a komplex (repülőjegyet is tartalmazó) utazási csomagokkal kapcsolatban.

Nem emelt díjas számon

– Éppen azok az utasok számíthattak teljes körű segítségre, akik utazási irodáknál foglalták le az útjukat, az irodák ügyfélszolgálata ugyanis nem korlátozódik kizárólag a repülőjegyekhez kapcsolódó feladatokra, hanem például intézik a szállások, transzferek módosítását, azok esetleges lemondását is – részletezte a MUISZ, megjegyezve, hogy ügyfélszolgálataik ráadásul nem emelt díjas számokon érhetők el.

Börzehangulat a Covid–19 vírusmegjelenése előtt. A korábbi szezonális tervek töredéke sem valósul meg
Fotó: Kurucz Árpád

Arra is felhívták a figyelmet, hogy az utazási irodák a légitársaságokkal ellentétben rendelkeznek vagyoni biztosítékkal, ami egy esetleges fizetésképtelen helyzet esetén is biztosítja az ügyfelek biztonságát és hazajutását.

Pattanásig feszültek

A turizmus, vele együtt a légi közlekedési iparág alakulása egyre nagyobb nyomást jelenthet a szektor szereplőinek, nem csupán a forgalom nem várt zuhanása, hanem a rövid távon bizonytalan jövőkép miatt is, mivel az idegenforgalom a leginkább kitett a pandémiának.

– A MUISZ meggyőződése, hogy a teljes turisztikai ágazatot érintő jelenlegi válságban különösen fontos és észszerű lenne az utazási irodákkal való partnerség, hiszen közös az érdek: az utasok minél színvonalasabb és biztonságosabb kiszolgálása – fogalmaznak az utaztatók, kiemelve, hogy ennek fényében kifejezetten értetlenül és csalódottan állnak a Wizz Air közleménye előtt, melyet a légitársaság a szövetséggel előzetesen nem közölt.

Megritkultak az utasok a terminálokon. Zajlik a harc a kegyeikért
Fotó: Éberling András

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.