Nagyon jól jár a Vajdaság a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításával

Pásztor István hangsúlyozta: a beruházás jelentős előnyöket jelent a Délvidék számára.

MA
2015. 02. 05. 16:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikus – aki egyben a legnagyobb délvidéki magyar párt, a Vajdasági Magyar Szövetség (VMSZ) elnöke is – kiemelte: a Belgrád–Budapest-vasútvonal korszerűsítésével lehetőség nyílik arra is, hogy a felszedett síneket újrahasznosítsák, vagyis javítsanak a vajdasági vasúti hálózat mellékágainak állapotán. Pásztor István emlékeztetett arra is, hogy a vasútvonal korszerűsítése a tervek szerint a 2015-ös esztendő utolsó negyedévében kezdődik meg.

A Belgrád és Budapest közötti vasútvonal korszerűsítésének menetéről szóló tervet a magyar, a szerb és a kínai fél január közepén írta alá Belgrádban. Akkor elhangzott, hogy a megállapodás értelmében elkezdődik a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, a finanszírozási modell kidolgozása, valamint annak a kormányközi megállapodásnak az előkészítése, amely a nemzetközi jog szerint is rendezi a beruházás alapjait.

A kínai fél a majdnem hárommilliárd dolláros beruházás 85 százalékának finanszírozására ad ajánlatot, ezért a következő néhány hónapban a felek a hitelfeltételek kidolgozásán dolgoznak – nyilatkozta akkor Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a magyar sajtónak.

A villamosított kétvágányú vonal kiépítéséhez 350 kilométer vasúti szakaszt kell felújítani. Ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. Az óránként 160-200 kilométeres sebességet lehetővé tevő pályán a vonatok menetideje több mint felével csökkenhet (a sebességkorlát a magyar és a szerb szabályozás különbsége miatt változó). A majdnem 400 kilométeres távot a vonatok jelenleg 8 óra alatt teszik meg, a vasút felújítását követően pedig várhatóan 2 óra 40 percre csökkenhet a menetidő.

A beruházásról 2013-ban a bukaresti Kelet-Közép-Európa–Kína-csúcstalálkozón tárgyaltak a felek először. A vasútvonal kiépítéséről szóló megállapodást pedig tavaly decemberben írták alá Belgrádban. A vasútvonal kiépítését követően a Kínából a görög kikötőkbe jutó áru így kerülhet a leggyorsabban Nyugat-Európába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.