Megint durván rárontott Románia a Csíki Sörre

A román fogyasztóvédelem nem engedi tovább magyar nyelven reklámozni a székelyek sörét.

2016. 05. 04. 17:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A romániai fogyasztóvédelem betiltotta az Igazi Csíki Sör magyar nyelvű reklámjait, beleértve a Noé bárkája nevű nyereményjátékot is – közölte szerda este a székelyek szűkszavúságával a Facebookon az ital gyártója.

Korábban tavaly nyáron rontott rá a bíróságon a Heineken az Igazi Csíki Sör forgalmazójára, aminek következtében első fokon betiltották az ital forgalmazását, mondván a székelyek megsértették a Heineken névhasználati jogát a Ciuc (Csík) sörre. A Hargita Megyei Törvényszék álláspontja szerint az Igazi Csíki Sör gyártója tisztességtelen, megtévesztő eszközt használt az üzleti versenyben. Hogy mennyire nem koherens az ítélkezés gyakorlata keleti szomszédunknál, egy korábbi bírósági határozat a székelyeknek adott igazat a kérdésben.

A csíki gyártó-forgalmazó vállalkozás korábban minden elmarasztaló ítélet esetében fellebbezett. Ha lehetősége van rá, várhatóan most is ezt fogja tenni.

A sör Magyarországon egyébként gond nélkül elérhető, saját disztribúciós hálózatukon keresztül Budapesten, Győrben, Debrecenben, Kaposváron és Hódmezővásárhelyen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.