A romániai fogyasztóvédelem betiltotta az Igazi Csíki Sör magyar nyelvű reklámjait, beleértve a Noé bárkája nevű nyereményjátékot is – közölte szerda este a székelyek szűkszavúságával a Facebookon az ital gyártója.
Korábban tavaly nyáron rontott rá a bíróságon a Heineken az Igazi Csíki Sör forgalmazójára, aminek következtében első fokon betiltották az ital forgalmazását, mondván a székelyek megsértették a Heineken névhasználati jogát a Ciuc (Csík) sörre. A Hargita Megyei Törvényszék álláspontja szerint az Igazi Csíki Sör gyártója tisztességtelen, megtévesztő eszközt használt az üzleti versenyben. Hogy mennyire nem koherens az ítélkezés gyakorlata keleti szomszédunknál, egy korábbi bírósági határozat a székelyeknek adott igazat a kérdésben.
A csíki gyártó-forgalmazó vállalkozás korábban minden elmarasztaló ítélet esetében fellebbezett. Ha lehetősége van rá, várhatóan most is ezt fogja tenni.
A sör Magyarországon egyébként gond nélkül elérhető, saját disztribúciós hálózatukon keresztül Budapesten, Győrben, Debrecenben, Kaposváron és Hódmezővásárhelyen.