Felújítják a bősi vízi erőművet

A munkálatokkal 2020-ig kell elkészülni.

MTI
2016. 11. 08. 11:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A beruházásnak a tervek szerint 2020-ra kell elkészülnie, az építkezés – amely nem érinti a hajóforgalmat – kezdetét egyelőre még nem véglegesítették, a jövő évben írják ki a közbeszerzési pályázatot. A beruházás összköltségének 85 százalékát, mintegy 123 millió eurót uniós forrásból, az Európai hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) keretéből fedezik.

A felújítás hozzájárul a bősi vízi erőművön áthaladó vízi közlekedés intenzitásának növeléséhez, egyidejűleg a biztonságát is növeli majd – mondta Daniel Kvocera, a VVB vezérigazgatója. Úgy véli, a beruházás jelentősége messzemenően túlhaladja az ország határait, megvalósításával egy új korszak kezdődik a vízi erőmű életében.

Solymos László, a szlovák kormány környezetvédelmi minisztere, aki környezetvédelmi szempontból is stratégiai fontosságú létesítménynek nevezte a bősi vízi erőművet, a felújításról az MTI-nek azt mondta: leginkább az tette indokolttá, hogy a zsilipkamrák már az élettartamuk végéhez közelednek. „Már régen meg kellett volna ezt csinálni, de eddig sajnos nem volt rá pénz, úgyhogy csak toldoztuk-foltoztuk” – fogalmazott. Hozzátette: reményei szerint a felújítási munkálatok a jövő évben elkezdődhetnek.

Érsek Árpád közlekedési, építésügyi és régiófejlesztési miniszter szerint a beruházás komfortosabbá teszi a Duna e szakaszának hajózhatóságát. Megjegyezte: folyamhajózási szempontból viszonylag kevéssé van kihasználva a Duna szlovákiai szakasza, és a felújítás ennek az állapotnak a megváltoztatásához is hozzájárulhat majd.

A bős-nagymarosi vízlépcső megépítéséről szóló szerződést 1977-ben írták alá Csehszlovákia és Magyarország képviselői. A megvalósítástól a magyar fél 1989-ben elállt. Az építés ennek ellenére tovább folytatódott, 1992-ben helyezték üzembe a vízi erőművet. A létesítmény zsilipkamrái egyidejűleg 6 vízi jármű átengedésére képesek, évente 15 ezer hajó halad át rajtuk, amelyek mintegy 6 millió tonna árut és több mint 285 ezer utast szállítanak.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.