Családi repülőgépgyár világot látott apával

Alkatrészenként, ládában kínálnak hidroplán és futóműves, rövid pályán fel- és leszállásra képes repülőgépeket, de kívánságra akár összeszerelik. Zenith repülőgépgyár Amerikából.

Dr. Varga Sándor
2013. 03. 22. 5:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Induláskor egy kétállásos garázsban évente 12 darab kitet, a vevő által összeszerelhető repülőgépet gyártottak, majd tíz évre rá az Egyesült Államokban, a Missouri állambeli Mexico város repülőterén hozták létre repülőgépgyárukat. Továbbra is kitben utaznak, alkatrészenként ládába csomagolva kínálják a repülőgépeket. Chris Heintz, az apa művét a cég elnökeként ma már Sebastien Heintz, a fia viszi tovább.


A negyven év során a fejlesztők egy gépcsaládot hoztak létre, amely a vevő választása szerint hagyományos kerekes, bozótrepülő nagy kerekes, sítalpas, sima úszótalpas és kétéltű változatban is rendelhető. Az úszótalpban levő kerekek hagyományos módon húzhatók be, nyithatók ki.


Gömbölydedebb dizájnnal vagy robusztusabb szögletes megjelenéssel, a repülőgépek lehetnek két- vagy négyszemélyesek, összecsukható szárnyakkal is kínálják őket, ami praktikus lehet például garázsban tartás esetén. Emlékezzünk az autogiró hidroplánnál mondottakra.


 

Jellemző a repülőgépekre az úgynevezett STOL, azaz röviden fel- és leszálló üzemmód, ami alkalmassá teszi őket nagy kerékkel folyóparton vagy köves terepen való leszállásra.


A STOL üzemmódnak köszönhetően a repülőgép hidroplán változata a motortípus és terhelés, valamint a terepakadályok függvényében maximum 250 méteren belül a vízen fel- és leszáll, egy tankolással három órát maradhat a levegőben, utazósebessége óránkénti 150 kilométer körül van.


Kiválóan alkalmas őserdei környezetben való mozgásra. A videón egy francia kutató érkezik vele hadihajóval a Csendes-óceán szigetvilágába, hogy egy 18. századi francia felfedező nyomára akadjon.

 

Fontos kérdés, hogy milyen áron lehet hozzájutni a hidroplánhoz. Ládában kérve olcsóbb. Ha valaki meg szeretné spórolni a két-háromezer óra összeszerelési munkát, akkor alapfelszereltséggel hozzávetőlegesen százezer dolláros nagyságrenddel számolhat.


Ha tetszett a cikk, keressék a blogot új Facebook-oldalunkon, ahol naponta frissülnek a hidroplános hírek, de bázisunk továbbra is a Vízirepülés.hu oldal marad. Nemrég jelent meg egy hosszabb írásom Hidroplánok a Dunán és a Balatonon címen, olvassanak bele!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.