A találkozó ideje alatt a pilóták – akik saját repülőgépükben laknak, ha elég nagy, vagy pedig a szárny alatti sátorban – repülőbemutatókkal szórakoztatják egymást és a közönséget. A Sun ’n Fun leginkább oldtimer-találkozó, ahol klasszikus gépek mutatják meg magukat, de néhány modernebb is látható a füvön.
A találkozón a hagyományos gépeké a főszerep, a hangulatról mutatnék két képet, remélem, jövőre már a helyszínről tudósíthatok.
Kedvencem a képen a két tolópropelleres olasz Piaggio Royal Gull, az ötvenes években épített hidroplán, amely öt fővel több mint háromszáz kilométer per órás sebességgel repül.
Amerikában az oldtimerek nagyon kedveltek, a lenti képen egy hatvanéves Grumman Widgeon, de a Cessnák, Lake-ek sem mai gyerekek, mégis alkalmazzák őket az utasforgalomban is.
Az igazi szenzáció idén is egy Sikorsky kétéltű volt. Igor Sikorskyt inkább helikoptereiről ismerjük, de a két háború között híres hidroplángyáros volt, sok általa tervezett típussal. Az S–39 modell annak idején afrikai szafarik kedvenc taxija volt, ma is elegáns a videón a felszállása.
A modernebb utasszállító hidroplánokat a Cessna 208 képviselte, amelyről már írtunk korábban is.
Végül: a néhány személyes gépeknél a jövő a kompozitoké. A képen egy hagyományos formájú kétszemélyes látható, ma még ismeretlen gyártótól. Lehet, hogy húsz év múlva a Cessnák helyett az ő nevétől lesz hangos egész Amerika hidroplános társadalma?
Ha tetszett a cikk, keressék a blogot új Facebook-oldalunkon, ahol naponta frissülnek a hidroplános hírek, de bázisunk továbbra is a Vízirepülés.hu oldal marad. Nemrég jelent meg egy hosszabb írásom Hidroplánok a Dunán és a Balatonon címen, olvassanak bele abba is!