A Spanyol Légierő Grupo 43 csoportnak nevezett egysége nélkül már nem tudnák megvédeni a spanyol erdőket. Kiváló az együttműködés a megrendelőként fellépő környezetvédelmi minisztérium és a védelmi minisztérium között. De meghívásra a hidroplánok külföldön is dolgoznak, tavaly például Görögországban és Bulgáriában is oltottak tüzet.
Rekordot is jegyeztek: tavaly nyáron a valenciai erdőtűznél 14 repülőgép egy nap alatt összesen 113 órát hordta és dobta a vizet a tűzfészkekre, ez volt a legnagyobb bevetésük.
A csoport Bombardier – korábban Canadair – típusú kétéltű tűzoltó repülőgépeket használ. 14 régebbi CL-215 és három modernebb Bombardier CL-415 áll szolgálatban.
A Bombardier CL-415 kétéltű, tűzoltó repülőgép. Elődje, a CL-215-ös nagy sikerű, jól bevált tűzoltó repülőgépet az azóta a Bombardier által megvásárolt kanadai Canadair repülőgépgyár készítette. Két csillagmotorral és hasonló kialakítással népszerű és igen sikeres tűzoltógéppé vált. Ennek továbbfejlesztett, két légcsavaros gázturbinával rendelkező változata lett az új Bombardier hidroplán.
Hossza majdnem húsz méter, szárnyfesztávja majdnem 30 méter. Maximális sebessége óránként majdnem eléri a 400 kilométert. A gép maximális felszálló tömege 20 tonna.
A gyári adatok szerint mindössze 12 másodperc alatt képes a víztartályokat feltölteni a több mint 6 tonnányi vízzel. Eközben a gép 130 km/h körüli sebességgel siklik a vízfelszínen.
Végül mutatunk a Grupo 43 működéséről egy videót külső és belső izgalmas kameraállásokból. Tűzoltás közben a pilótáknak nagy bátorságra és szakértelemre van szükségük ahhoz, hogy a következő vízfelvételi körre is elrepülhessenek. A pilótafülkében a harmadik ember a vízfelvételt és a vizdobást kezeli.
Ha tetszett a cikk, keressék a blogot új Facebook-oldalunkon, ahol naponta frissülnek a hidroplános hírek, de bázisunk továbbra is a Vízirepülés.hu oldal marad. Nemrég jelent meg egy hosszabb írásom Hidroplánok a Dunán és a Balatonon címmel, olvassanak bele abba is!