Nyitóképen is látszik, hogy Hainan tartományhoz tartozó, tíz órányi hajóúttal elérhető korallsziget-csoportot mintha a Maldív szigetekről másolták volna le. Fővárosa, Sansha nemzetközi repülőtérrel rendelkezik, pár éve ott is beindult a turisztikai fejlesztésen való gondolkodás. Szétnéztek a világban, a szigetek és a kontinens összekötésében a hajók mellett talán attraktivitása miatt is természetes lett a hidroplános repülés bevonása.
Úgy hívják őket, hogy Meiya Air. Januárban két Cessna 208B Caravan Amphibiával indítottak a szigeten Sansha központtal, majd 5 darab DHC6 Twin Otter Series 400 kétéltű hidroplánt rendeltek a kanadai Viking Air cégtől potom 30 millió dollárért, az elsőket jövő évi szállítással. Ha majd lesz nagyobb kínai hidroplán, nyilván azt is vesznek majd.
A Cessna Caravanok 9 személyesek, egyelőre charterre és városnézésre használják őket, majd az 1500 kilométeres hatótávolság okán akár Vietnamba, Hongkongba, Fülöp-szigetekre is repülhetnek vele.
A Twin Otterek pedig 19 székkel szereltek, a kanadai Viking repülőgépgyár a Maldív-szigetekre is szállít belőlük.
Az Ázsia legnagyobb hidroplántársasága címre pályáznak azzal, hogy még rendeltek két éven belül 18 darab Cessna 208B gépet, így 25 hidroplánjuk lesz maximum 180 plusz 95, vagyis összesen 275 székes utasszállító kapacitással.
A Meiya Air kanadai modellt átvéve Sansha városában egy vegyes funkciójú hidroplánterminált is épít, mintegy 60 ezer négyzetméteresre tervezik tenger alatti szintekkel. A terület a város egyik utcájának végében található, a terminál neve International Seaplanes Center Sansha Bay lesz.
A képen látható, nemzetközi forgalmat is lebonyolító létesítményben 20 hidroplán mellett 50 jacht számára is lesz kikötőhely. Itt helyezik el a cég központját és a pilótaképzést, a nemzetközi utaskiszolgálásban pedig nagy hangsúlyt helyeznek a VIP szolgáltatásokra, de egy kis légi múzeumot is terveznek.
Kína fejlődési tempóját ismerve nincs kétségünk afelől, hogy a szigeteket nemsokára luxusbungalókból álló hotelek fogják benépesíteni.
Nyilván ez feltétele a szigetek közötti hidroplánjáratok elindításának, bár a vonzó lehet a nomád élet is a hidroplánokkal érkező modern Robinsonok számára.
Az első kínai polgári hidroplán-légitársaságnál 2016-ban már évi háromszázezer utas kiszolgálásával számolnak, ami illik is a kínai Maldív-szigeteknek is nevezett turistaparadicsom profiljához.
Ha tetszett a cikk, nézzék meg a Vízirepulés.hu oldalunkat. És ajánlom egy vadonatúj termékünket, a Repülni jó című összerakható digitális könyvet, benne a 15 lehetséges elemből mindenképpen válogassák ki a Repülőfesztivál egy osztrák tavon című fejezetet.