Régi szép időkben, a második világháború előtt a Pan Am klipperein Amerikáig lehetett repülni. Miként a háború után a bombázóból átalakított, a képen látható Short Sandringham hidroplánok még átvitték az utasokat Ausztráliába. A hetvenes évekre tovább csökkentek a gépméretek, de még több volt belőlük. Napjainkban pedig már csak egy DHC2 Beaver száll fel az öböl vizéről.
Ők még Grumman kétéltű gépekkel repültek, és amerikai gyakorlat szerint a hidroplánok kigurultak a partra az utasokat felvenni.
A Grumman Goose és Widgeon típusok eredetileg a második világháború amerikai szállítógépei voltak, 5-7 utasra székezték őket. Később a légitársaság szerzett egy hosszabbított és két turbóhajtóművel felszerelt Widgeont, majdnem kétszer akkora kapacitással.
A hidroplánok teljesítettek menetrend szerinti járatokat is Új-Zéland fő szigetére, kiegészítésképpen pedig városnézéstől a légitaxizásig, a turistalátványosságokhoz szóló utakig mindent vállaltak. A nyolcvanas évek elejére a gépek talán beleöregedtek a repülésbe, bezárták a légitársaság hidroplán-üzletágát.
A német Chris, a légierő egykori pilótája és japán felesége, Maszako az ezredfordulón úgy döntött, hogy a város nevét viselő hidroplán-légitársaságot alapít Aucklandben. Főként az országukból ideutazó külföldiekre specializálódtak, ezért választották a távoli Új-Zélandot új életük helyszínéül.
Az általuk választott géptípus szintén nem fiatal, a De Havilland Canada DHC2 Beaver típusa lassan hetven éve szállt fel először. Hidroplán változatából több százat használtak a vietnami háborúban, lehet, hogy az ő gépük is onnan való. Csak a vízről üzemelnek, nincs szükségük kétéltű úszótalpra.
Az örökifjú hidroplánnal 6 utast szállíthatnak, de szükség esetén vállalnak teherfuvart is, a székek mobilak. Nemegyszer vettek részt mentési feladatokban a környező szigeteken. Több mint 200 kilométeres óránkénti utazósebességgel 1000 kilométert meghaladja a hatótávolságuk, megrendelésre már többször használták ki maximálisan a hidroplán képességeit.
A mindennapok nem a hosszú utakról szólnak, fő kínálatuk a városnézés. A kikötőből indulnak a környező szigetekre és más turistalátványosságokhoz. Ottani hétvégék, horgászatok, légitaxizás és még oktatás is szerepel a repertoárban.
A fehér homokos szigetek kiválóan alkalmasak a régi varázserő felidézésére. A képen egy utas szívet rajzolt a homokba, hogy könnyebben megtalálja élete párját, a kép másik felén már házassági évfordulót ünnepelnek, ugyanott. Az egygépes légitársaságokra jellemző esküvői légi hintó sem hiányzik a kínálatukból.
Ha tetszett írásunk, ajánljuk még e-könyvünket a hidroplánok várható újabb aranykoráról.