Nem akármilyen körülmények között, de végül sikerült megtartani az idei Magyar Klipszemle díjkiosztóját. Az idei év legjobbja, amely egyúttal a legjobb rendezés díját is bezsebelte, a Csaknekedkislány Tihany című videója lett. A klip valóban kifejezetten ötletes, így mielőtt kivesézzük a tegnap éjjel toldis megpróbáltatásait, érdemes megnézni.
Ami az estét illeti, a szervezőkre sajnos rájárt a rúd, ugyanis egy „kedves jóakaró” nagyon nem akarta, hogy az esemény lemenjen, ezért röviddel a 21.15-re meghirdetett díjkiosztó előtt bombát kiáltva okozott kellemetlenséget az amúgy zsúfolásig megtelő Toldi Mozi közönségének.
Jöttek is a tűzszerészek, s a kezdés előtt kitereltek mindenkit az utcára, miközben arról beszéltek, húsz perc, és végeznek. Hiszi a piszi – gondolta jogosan sok ember, hiszen ki látott már olyat, hogy ennyi idő alatt átfésülnek egy teljes mozit, hogy aztán bombamentessé nyilvánítsák. (Mondjuk az is okozott némi zavart, hogy a villogó rendőrségi furgon a kiterelés előtt már legalább húsz perccel ott dekkolt a mozi előtt, és sok kint cigarettázó vendég a fejét vakargatta, hogy akkor most mi is van.)
Kissé tanácstalan várakozás következett, az utcát eltorlaszolta a jó nép, s ez a közjáték ha nem is hekkelte meg a rendezvényt, néhány embert eltántorított, akik hazaindultak a nagy bejelentések előtt.
Aztán 23 óra fele érződött, csak lesz valami, a tömeg fegyelmezetten zsúfolódott be a moziterem bejárata elé, az átlagnál talán azok az újpesti fociszurkoló urak tűntek picit izgatottabbnak, akik a közönségszavazásban voltak érdekeltek.
A bombariadós idegtépésben külön taps jár a két ajtónálló fiatalembernek, akik tiszteletteljes hidegvérrel kezelték a helyzetet, mi tuti nem lettünk volna a helyükben.
Végül elindult a díjeső, fussuk mi is át, kik és mik zsebelték be a kategóriák első helyeit (a bejelentés sorrendjében):
Közben nem hiába maradt ki a legjobb jelmez és a netes közönségszavazat két nyertese. Történt ugyanis, hogy az amúgy nagyon vagány, konkrétan Jean-Luc Godard Kifulladásig című 1959-es filmremekének hangulatát idéző Anton Vezuv-klip, a Far Camp Song nyerte a legjobb kosztüm kategóriáját, nem véletlenül. A díj átvételekor azonban a közönségszavazatban érdekelt, újpesti rajongásukat minden szinten kimutató fiatalemberek nem bírták ki, hogy ne szóljanak be az előbbi videó rendezőjének fehér kalapját kipécézve. Lett is belőle perpatvar, mert a megsértett a díját eldobva ugrott le a színpadról, s vett volna amolyan 19. századi stílusban elégtételt a fociszimpatizáns urakon.