„Egyértelmű, hogy az irányítóközpont két munkatársa súlyos hibát vétett”, nyilatkozta Alexander Retemeyer, az ügyben eljáró államügyész lingeni sajtóértekezletén. A hangfelvételek értékelését követően megállapították, a két munkatárs úgy indította útjára a Transrapidot, hogy a szervizkocsi még a pályán várakozott és semmi sem utalt arra, hogy képes lesz a szerelvény odaérkezéséig elhagyni a sínszakaszt.
„A balesetért felelősség terheli a Transrapid vezetőjét is, hiszen ő úgy indult el, hogy az akadály még a sínen tartózkodott, ráadásul nem fékezett az ütközés előtt, pedig a látási viszonyok kiválóak voltak, mondta Retemeyer. A balesetben életét veszített vezető ellen nem indul eljárás.
A két eljárás alatt álló munkatárs még mindig sokkos állapotban van. Ezért még nem sikerült őket kihallgatni, nyilatkozta az osnabrücki államügyészség munkatársa. Erre a közelli jövőben sort kerítenek.
Az irányítóközpont felelős a 23 ember haláláért
Az irányítóközpont munkatársai okozták a német szupervasút, a Transrapid balesetét Erre a megállapításra jutott a mágnesvasút szeptember 22-i balesetét vizsgáló osnabrücki államügyészség.
2006. 10. 04. 14:54
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!