Szeretnék kitalálni Ausztriát

A konzervatív bécsi napilap vasárnapi kiadásában Urike Weiser Nemzetmárka: Ausztria keresése című cikkében tudósít az osztrák identitásteremtési kísérletekről.

2011. 10. 23. 13:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Wally Olins, a londoni Saffron Brand Consultants reklámügynökség alapítója szerint a legtöbben még mindig A muzsika hangja musicalre gondolnak, ha Ausztriáról kérdezik őket. Tiszta levegő, Alpok? Ez létezik Svájcban is, és amúgy is unalmas. Őszintén szólva nem tudja, mit jelent Ausztria, és nem ő az egyetlen.

Nem sokkal az október 26-i nemzeti ünnep előtt Reinhold Mitterlehner (ÖVP) gazdasági miniszter a keddi kormányülésen kívánja bemutatni a nemzetmárkát. A kormány már a júniusi semmeringi kihelyezett ülésen bejelentette az ötletet, bár akkor még senki sem tudta, mit jelent ez. A nation brandet, azaz a nemzetmárkát, 1998-ban találta ki Simon Anholt, aki időközben számos kormány által foglalkoztatott tanácsadó lett. A fogalom szerint az imázs egy ország sikeressége szempontjából legalább annyira fontos, mint például a vállalkozásoknál. Azonban azon, hogy ennek miként kell kinéznie, sokat vitatkoznak.

Mitterlehner a lapnak bejelentette: az a cél, hogy létrehozzanak egy víziót Ausztriáról, arról, ahogyan magukat látják és hogy milyen szerepet kívánnak a jövőben játszani. Az identitáskeresést szélesen értelmezik, a munkacsoportokban zajló történetbe bevonják a külgazdaság, a turizmus, az ipar, a vezető lapkiadók és közélet képviselőit – mondta a gazdasági miniszter.

Presse am Sonntag (diepresse.com)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.