Wally Olins, a londoni Saffron Brand Consultants reklámügynökség alapítója szerint a legtöbben még mindig A muzsika hangja musicalre gondolnak, ha Ausztriáról kérdezik őket. Tiszta levegő, Alpok? Ez létezik Svájcban is, és amúgy is unalmas. Őszintén szólva nem tudja, mit jelent Ausztria, és nem ő az egyetlen.
Nem sokkal az október 26-i nemzeti ünnep előtt Reinhold Mitterlehner (ÖVP) gazdasági miniszter a keddi kormányülésen kívánja bemutatni a nemzetmárkát. A kormány már a júniusi semmeringi kihelyezett ülésen bejelentette az ötletet, bár akkor még senki sem tudta, mit jelent ez. A nation brandet, azaz a nemzetmárkát, 1998-ban találta ki Simon Anholt, aki időközben számos kormány által foglalkoztatott tanácsadó lett. A fogalom szerint az imázs egy ország sikeressége szempontjából legalább annyira fontos, mint például a vállalkozásoknál. Azonban azon, hogy ennek miként kell kinéznie, sokat vitatkoznak.
Mitterlehner a lapnak bejelentette: az a cél, hogy létrehozzanak egy víziót Ausztriáról, arról, ahogyan magukat látják és hogy milyen szerepet kívánnak a jövőben játszani. Az identitáskeresést szélesen értelmezik, a munkacsoportokban zajló történetbe bevonják a külgazdaság, a turizmus, az ipar, a vezető lapkiadók és közélet képviselőit – mondta a gazdasági miniszter.
Presse am Sonntag (diepresse.com)