Többen kevesebbért vásároltak a hálaadást követő pénteken

Idén a tavalyinál többen, de kevesebbért vásároltak az Egyesült Államok legjelentősebb bevásárlónapján, a hálaadást követő „fekete pénteken”.

MD
2012. 11. 25. 20:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hagyományos kiskereskedelmi forgalom – több mint 50 ezer kiskereskedelmi egységből beérkező – adatait elemző ShopperTrak szerint a „fekete pénteken” idén 3,5 százalékkal több, 307,67 millió boltlátogatás történt. A vásárlások értéke viszont 1,8 százalékkal, 11,2 milliárd dollárra csökkent.

Sok kereskedőnél a készlet erejéig a hét végén is tartottak még a különleges, esetenként a 70 százalékos árengedményt is elérő akciók. A „fekete péntek” kedvezményeire idén először már csütörtök estétől vadászhattak üzletek sokaságában a vásárlók. Korábban az volt a jellemző, hogy az üzletek hajnali négykor, esetleg éjfélkor nyitottak.

Az IBM Benchmark adatai szerint az internetes vásárlások száma a hálaadás napján 17, a „fekete pénteken” pedig 21 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. A mobileszközökkel megvalósított vásárlások száma 2011 óta kétharmaddal nőtt. Hétfőn a szintén hagyományos „kiberhétfő” keretében újabb online kedvezményeket ajánlanak az áruházak, de szakértők szerint a rendelések száma nem éri majd el a „fekete pénteken” feladottakét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.