A japán légteret megközelítő kínai gépek miatt összesen 306-szor szálltak fel a japán légierő F–15-ösei a szóban forgó időszakban, ami a 2011-es szám kétszerese.
A riasztások jelentős növekedése a két ország kelet-kínai-tengeri szigetvitájának elmérgesedésével áll összefüggésben. A Tokió fennhatósága alatt álló, Japánban Szenkaku, Kínában Tiaojü néven ismert szigetek közelében történt az eddigi első kínai légtérsértés is tavaly decemberben. A szigetország légterét megközelítő kínai repülők többsége vadászgép volt, de bőven akadtak köztük felderítőgépek is.
A riasztások megnövekedett száma miatt a japán védelmi minisztérium „szorosan figyelemmel követi Kína lépéseit”, valamint megnövelte légvédelmi és megfigyelő tevékenységét a vitatott terület közelében.
Az eddigi legtöbb riasztás 1984-ben történt, akkor 944 alkalommal kellett felszállni, döntően szovjet gépek közeledésére.