Átbogarászták Franciaország összes vasúti váltópontját

Befejeződött a francia vasúti hálózaton a mintegy ötezer váltó ellenőrzése, amelyet a július 12-én hat áldozattal járó szerencsétlenség másnapján rendeltek el.

BuL
2013. 07. 24. 16:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az ellenőrzések nem észleltek olyan helyzetet, amely veszélyeztetné a biztonságot” – mondta sajtótájékoztatóján Pierre Izard, az SNCF infrastruktúráért felelős vezérigazgatója. A tragédia másnapján az SNCF azonnal jelezte, hogy egy váltó meghibásodása okozta a Párizsból délre, Limoges városa felé tartó gyorsvonat kisiklását 27 kilométerre a fővárostól, Brétigny-sur-Orge település pályaudvarán. Egy meghibásodott sínheveder, egy 50 centiméter hosszú, 10 kilogramm súlyú – és elvileg négy csavarral rögzített – fémdarab kiugrott a helyéről, és a vonat érkezése előtt beszorult a váltó szerkezetébe, megakadályozva az adott helyen a vonat kerekeinek normális áthaladását, ami több vasúti kocsi kisiklását eredményezte. Az SNCF ezért elrendelte a francia vasúti hálózaton található mintegy ötezer váltó és 100 ezer sínheveder ellenőrzését. Az elmúlt tíz napban az SNCF mintegy kétezer munkatársa vizsgálta át a teljes francia hálózatot.

„Viszonylag kis számú beavatkozás” történt az ellenőrzés során – hangsúlyozta Izard. A csavarok és hevederek 4-6 százalékát kellett elővigyázatosságból megszorítani, ami megfelel a váltók megszokott ellenőrzési gyakorlatának. A Franciaországban precedens nélküli balesetet követően az SNCF a váltók ellenőrzésének megerősítéséről döntött: ezentúl hetente ellenőrzik a szerkezeteket a korábbi kéthetes gyakoriság helyett – tette hozzá az infrastruktúráért felelős vezérigazgató.

Guillaume Pepy, az SNCF elnöke szerint a megerősített ellenőrzéssel „meg lehet majd érteni, hogy milyen mechanizmus lépett működésbe a brétigny-i szerencsétlenségnél”. A vasúttársaság belső vizsgálata megerősítette azt a feltételezést, hogy egy, a helyéről elmozdult sínheveder okozta a balesetet. Az azonban továbbra sem egyértelmű, hogy mitől mozdult el az elvileg négy csavarral rögzített fémdarab a sínről. „Minden feltételezés lehetséges, és egyiket sem kezeljük kiemelten” – mondta Pépy.

Eric Lallement, a Párizs közeli Evry ügyésze szerdai sajtótájékoztatóján azt közölte, hogy nem szándékos emberölés és sebesülés okozás vádjával indít eljárást a vasúti szerencsétlenség ügyében. A vizsgálat lefolytatásához egy vizsgálóbírót és független szakértőket jelölt ki az ügyészség.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.