Komoly problémákkal küzd a francia vasút

Három nappal a hat áldozattal járó franciaországi vasúti szerencsétlenség után jelentős fennakadások voltak a francia vasúti közlekedésben.

MD
2013. 07. 15. 20:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Guillaume Pepy, az SNCF elnöke vasárnap este megerősítette, hogy egy meghibásodott illesztett sínheveder okozta a katasztrófát. A sínek összeerősítésére szolgáló 50 centiméter hosszú, 10 kilogramm súlyú – és elvileg négy csavarral rögzített – fémdarab kiugrott a helyéről és a vonat érkezése előtt beszorult a váltó szerkezetébe.

„Már tudjuk, hogy miért történt a baleset, de nem tudjuk az okát” – mondta hétfőn Jacques Rapoport, az SNCF egyik illetékese a France Info hírrádióban. A szakértők egyelőre nem tudják megmondani, hogyan kerülhetett ez az elvileg a sínekre lecsavarozott nehéz fémdarab a váltó közepébe.

Didier Le Reste, a vasutasok legjelentősebb szakszervezetének, a CGT-nek a korábbi vezetője elsietettnek tartja, hogy az SNCF egy meghibásodott fémdarabot hibáztat a szerencsétlenségért. „Miért hagyta el egy fémdarab csak úgy a sínt, repült el és landolt éppen a váltó közepében, majd siklatta ki a vonatot?” – fogalmazott a volt szakszervezeti vezető a hírrádióban. Szerinte még minden feltételezés lehetséges és biztos, hogy a tragédiának más okai is lehettek.

Rapaport válaszában leszögezte, hogy a sínheveder meghibásodása tény, de a jelenleg még folyó három vizsgálat fogja megállapítani, hogy mi volt az oka a fémdarab elmozdulásának. A vizsgálat szerint a korábban kilazult sínheveder a vonatforgalom nyomására kifordult a helyéből, majd megdobta annak a vagonnak a kerekét, amely átment rajta és ezért siklott ki. Az illetékes jelezte, hogy ötezer ilyen jellegű szerkezet van a vasúti hálózatban, és megkezdődött mind az ötezer ellenőrzése. „Minden szükséges intézkedést megtettünk, hogy egy ilyen baleset még egyszer ne fordulhasson elő” – tette hozzá.

A Párizsból délre, Limoges városa felé tartó gyorsvonat péntek délután 27 kilométerre a fővárostól, Brétigny-sur-Orge település pályaudvarán siklott ki. A 20 ezer lakosú előváros környékén mintegy 600 méter hosszú szakaszon kell a síneket a roncsoktól és a leszakadt vezetékektől megtisztítani, valamint a pályaudvar épületét és a peronokat felújítani, ami az SNCF tájékoztatása szerint a hét végégig eltarthat, és a közlekedés utána is csak fokozatosan indulhat meg az érintett vonalon.

Brétigny-sur-Orge egyébként a fővárosba a déli elővárosokból városi vasúttal, az RER-rel dolgozni bejáróknak is egyik fő állomása. Az RER-t péntek óta buszok helyettesítik, s az általában negyedórás utat hétfőn délelőtt mintegy két óra alatt lehetett megtenni tömegközlekedéssel. A párizsi Austerlitz pályaudvaron – ahonnan a kisiklott szerelvény elindult – megindult a forgalom, de a vonatok jelentős fennakadással közlekednek a déli országrész irányába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.