Nem érti a spanyol mozdonyvezető, miért nem tudott fékezni

A július 24-én Santiago de Compostela közelében kisiklott vonat mozdonyvezetője nem érti, miért nem tudott időben fékezni. A fekete doboz tanúsága szerint a térképpel bíbelődhetett.

GB
2013. 07. 31. 11:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Őszintén mondom, nem tudom, nem vagyok annyira őrült, hogy ne fékezzek” – mondta az 52 éves Francisco José Garzón Amo vasárnapi kihallgatásán. Ezután Luis Aláez bíró megkérdezte a mozdonyvezetőt, hogy aktiválta-e a fékezési mechanizmusokat bármikor is. „Csak akkor, amikor már elkerülhetetlen volt” – válaszolt Garzón. „Mielőtt a vonat kisiklott, mindent aktiváltam, és láttam, hogy nem, egyszerűen nem fog működni.” „Semmire sem volt időm, még mindig nem értem” – tette hozzá, miután a bíró megkérdezte tőle, hogy miért nem fékezett korábban.

A férfi egyébként korábban elismerte a gondatlanságot.

A fekete dobozokból származó első információk szerint a vonat a baleset pillanatában a 80 kilométer/órás korlátozást figyelmen kívül hagyva óránként 153 kilométerrel haladt, de a tragédia helyszínétől néhány kilométerre még 192 kilométer/óra volt a sebessége. A hangfelvételek tanúsága szerint a mozdonyvezető éppen a spanyol államvasutak (Renfe) egyik alkalmazottjával egyeztette az útvonalat a baleset pillanatában. A papírzörejhez hasonlító háttérzajból arra lehet következtetni, hogy Garzón eközben egy térképpel, vagy egy hasonló tárggyal matatott.

A tapasztalt mozdonyvezető ellen „óvatlanságból elkövetett, 79 rendbeli emberölés” miatt vasárnap vádat emeltek. A kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.